A janë automjetet më të mëdha më të sigurta? Rezultatet e një studimi madhor të publikuar
A janë automjetet më të mëdha më të sigurta? Rezultatet e një studimi madhor të publikuar

KOHË KA BESUAR SE MJETET MË TË MËDHA JANË MË SIGURT SE AUTOMJETET MË TË VOGLA. Për shembull, një Chevrolet Suburban i madh ka të ngjarë të sigurojë mbrojtje më të madhe për pasagjerët në një aksident sesa një Mini Cooper i vogël. Megjithatë, rritja e peshës së automjeteve më të vogla kontribuon ndjeshëm në mbrojtjen e pasagjerëve. Rritja e peshës së automjeteve tashmë të rënda nuk përmirëson ndjeshëm sigurinë e pasagjerëve të tyre. Megjithatë, kjo i bën ata dukshëm më të rrezikshëm për përdoruesit e tjerë të rrugës.
Këto janë gjetjet kryesore të një studimi të publikuar nga Instituti i Sigurimeve për Sigurinë në Autostrada (IIHS). Është një organizatë jofitimprurëse e financuar nga industria e sigurimeve. Studimi tregoi se “ekstra i madh” nuk do të thotë “ekstra i sigurt”, shkruan Forbes .
“Është një besim i zakonshëm në mesin e shoferëve amerikanë se nëse një automjet më i madh është më i sigurt, atëherë një automjet edhe më i madh është edhe më i sigurt”, tha David Harkey, president i Institutit, në një deklaratë zyrtare. “Këto rezultate tregojnë se kjo nuk është e vërtetë sot.” Jo për njerëzit në makina të tjera, dhe më e rëndësishmja, jo për vetë pasagjerët në automjete të mëdha.
Pesha e tepërt nuk e zvogëlon ndjeshëm rrezikun
Hulumtimi analizoi përplasjet midis dy automjeteve me pesha të ndryshme dhe ndikimin e tyre në sigurinë e pasagjerëve. Vlerësimet përfshinin makina, SUV dhe kamionçina.
Shkencëtarët kanë zbuluar se për automjetet që peshojnë më pak se mesatarja e flotës, rreziku i vdekjes së pasagjerëve në një aksident bie ndjeshëm me çdo 225 kg peshë shtesë. Megjithatë, këto përfitime kanë një kufi – në automjetet që janë më të rënda se mesatarja, pesha shtesë nuk e zvogëlon ndjeshëm rrezikun për pasagjerët.
Për më tepër, sipas raportit, shtimi i 225 kg në një automjet që është më i lehtë se mesatarja e flotës rrit rrezikun për pasagjerët në automjetet e tjera pothuajse asgjë. Megjithatë, e njëjta rritje në masë për automjetet më të mëdha, më të rënda se mesatarja rrit ndjeshëm rrezikun për përdoruesit e tjerë të rrugës.
Më parë, si SUV-të ashtu edhe kamionët e kamionit përbënin një kërcënim në mënyrë disproporcionale më të madhe për pasagjerët e makinave, thuhet në raport. Megjithatë, ato janë bërë dukshëm më pak të rrezikshme se më parë, kryesisht falë ndryshimeve që prodhuesit e makinave kanë bërë në pjesën e përparme të automjeteve. Këto ndryshime lejuan përputhshmëri më të mirë me strukturat thithëse të energjisë të makinës, fuqinë e përmirësuar strukturore të trupit dhe shtimin e airbagëve anësor që mbrojnë pasagjerët në rast të një përplasjeje anësore.
Para se të futeshin këto ndryshime, pasagjerët e makinave kishin një rrezik 90% më të lartë të vdekjes në përplasjet me SUV që peshonin më shumë se 2300 kilogramë krahasuar me përplasjet me makina të tjera. Pas ndryshimeve, rreziku ra në 20%. Kjo do të thotë se SUV-të e rënda janë bërë dukshëm më pak vdekjeprurëse për pasagjerët e makinave.
SUV më pak i rrezikshëm për pasagjerët
Është pikërisht për shkak të këtyre ndryshimeve pozitive që automjetet SUV dhe kamionçinë janë sot dukshëm më pak të rrezikshëm për pasagjerët e makinave sesa dikur. Megjithatë, aktualisht faktori më i madh i rrezikut është pesha e tyre.
“Automjetet që janë më të rënda se mesatarja kanë më shumë gjasa të përplasen me automjete që janë më të lehta se ato, ndërsa e kundërta është e vërtetë për automjetet që janë më të lehta se mesatarja”, tha Sam Monfort, statisticien kryesor në Institutin e Sigurimeve për Sigurinë e Autostradave dhe autori kryesor i studimit.
“Kjo analizë tregon se zgjedhja e një automjeti shumë të rëndë nuk ju bën më të sigurt.” Megjithatë, ju bëheni një rrezik më i madh për të tjerët.”
Vitet e fundit, pesha mesatare e makinave është rritur, pesha e SUV-ve është ulur, por kamionët janë bërë edhe më të rëndë.
“Nga ana pozitive, makinat dhe SUV-të tani janë më të ngjashme në peshë,” shtoi David Harkey, president i Institutit, “Këto të dhëna tregojnë se një zhvendosje në kamionë më të lehtë do të sillte përfitime të konsiderueshme, veçanërisht pasi shumë shoferë nuk i përdorin kamionët e tyre për të tërhequr ngarkesa të rënda.