Një përplasje teknologjike midis dy gjigantëve: Yahoo kundër OpenAI në betejën për Google Chrome!
Yahoo, një ish-gjigant i internetit, po planifikon një rikthim spektakolar - dhe qëllimi i tyre është një nga mjetet dixhitale më me ndikim sot.

Jo, nuk ka të bëjë me Yahoo Answers ose Yahoo Messenger. Këtë herë, Yahoo synon të përballet me Google Chrome – shfletuesin e internetit që u ofron qasje në internet miliarda përdoruesve në të gjithë botën.
Kjo mund të tingëllojë si komploti i një thrilleri teknologjik, por nuk është larg realitetit. Misioni i ri i Yahoo-së është i qartë: të rimarrë fronin e kërkimit në internet. Dhe rruga drejt atij froni – sipas tyre – kalon nëpër Chrome.
Strategjia e madhe e Yahoo-s: Chrome në qendër të vëmendjes
Në kulmin e saj, Yahoo sundoi hapësirën e internetit përmes një perandorie që përfshinte Yahoo Search, Yahoo Mail, Yahoo Messenger dhe shumë shërbime të tjera. Por pas një sërë gabimesh strategjike dhe përpjekjesh të dështuara për të kundërshtuar dominimin e Google, shumë nga produktet kryesore të kompanisë u zhdukën. Sot, Yahoo ekziston si markë nën pronësinë e Apollo Global Management, pasi Verizon e shiti kompaninë.
Megjithatë, Yahoo nuk po dorëzohet. Përkundrazi, ai po përpiqet të shpërthejë përsëri në skenën e madhe. Sipas një raporti nga The Verge, kompania po shqyrton seriozisht mundësinë për të bërë një ofertë për të blerë Google Chrome – nëse lind mundësia.
Pse Chrome?
Ambicia e Yahoo-së nuk është vetëm rezultat i nostalgjisë. Google Chrome është lideri absolut në tregun e shfletuesve të internetit, me një pjesë dominuese. Për Yahoo, zotërimi i Chrome do të thoshte akses i drejtpërdrejtë në miliona përdorues dhe kërkime aktive – diçka që mund ta ndryshonte në mënyrë dramatike pjesën e tyre të tregut.
Por nuk bëhet fjalë vetëm për “zotërimin” e një produkti të ri dixhital. Siç shpjegon drejtori i kërkimit në Yahoo, Brian Provost: “Rreth 60% e të gjitha kërkimeve kryhen përmes shfletuesve të internetit.” Me fjalë të tjera, shfletuesi përfaqëson pikën kryesore të hyrjes në botën dixhitale.
Një veprim i guximshëm me pasoja potencialisht të mëdha
Është interesante se Yahoo nuk është e vetmja kompani me ambicie të tilla. Sipas dokumenteve të gjykatës, OpenAI – kompania që qëndron pas ChatGPT – ka shprehur gjithashtu interes për të blerë Chrome. Edhe pse në shikim të parë kjo tingëllon si fantastiko-shkencore, OpenAI beson se mund të përdorë Chromium (themeli me burim të hapur i Chrome) me të njëjtën cilësi si Google, pa kompromentuar përvojën e përdoruesit.
Por Yahoo ka një avantazh kryesor: shpejtësinë. Zhvillimi i shfletuesit tuaj të internetit mund të zgjasë me muaj ose vite. Shkarkimi i një shfletuesi të instaluar tashmë është një mënyrë shumë më e shpejtë për të hyrë në treg. Analistët vlerësojnë se, nëse kjo blerje ka sukses, Yahoo mund ta rrisë pjesën e saj të tregut nga një përqindje modeste prej 3% në një përqindje dyshifrore – dhe në kohë rekord. Sigurisht, kostoja e një lëvizjeje të tillë do të ishte në miliarda dollarë.
Chrome si çelësi i ringjalljes së Yahoo-së
Çfarë do të thotë kjo për Yahoo-n? Ndoshta, një shans për rilindje. Nëse arrin të blejë Chrome, kompania do të fitonte kontroll të drejtpërdrejtë mbi një nga mjetet më të fuqishme në internet. Kjo jo vetëm që do ta shndërronte atë në një konkurrent serioz të Google, por gjithashtu do të mundësonte një epokë krejtësisht të re në botën e kërkimit, reklamimit dhe ndërveprimit dixhital.
Me Chrome në duart e saj, Yahoo mund të ndërtojë një ndikim të ri në zakonet e përdoruesve të internetit dhe të ripërcaktojë modelin e reklamimit online. Do të ishte një hap me potencialin për ta rikthyer markën në krye të industrisë së teknologjisë.
Gara për Chrome: Yahoo kundër OpenAI
Por konkurrenca është e ashpër. Përfshirja e OpenAI e ndërlikon lojën. Kompania pretendon se mund ta zhvillojë dhe mirëmbajë motorin e kërkimit pa bërë kompromis me cilësinë dhe pa kosto shtesë për përdoruesit. Është një pretendim ambicioz që tashmë po ngjall diskutime të mëdha në qarqet e teknologjisë.
Mbetet për t’u parë: nëse Yahoo ose OpenAI arrijnë vërtet ta blejnë Chrome – si do të duket interneti? A do të marrë fund dominimi i Google? A do të rikthehet Yahoo në lojë, apo e ardhmja do t’i përkasë OpenAI dhe inteligjencës artificiale?