Një pigment që përkufizoi Rilindjen zbulohet në rrënojat e ‘Shtëpisë së Artë’ së Neronit
Një pigment që përkufizoi Rilindjen zbulohet në rrënojat e ‘Shtëpisë së Artë’ së Neronit

Nero Claudius Caesar Augustus Germanicus, ose shkurtimisht Nero, ishte perandori i fundit i dinastisë Julio-Klaudiane. Edhe pse ishte i famshëm për indiferencën e tij ndaj shkatërrimit (edhe pse studiuesit dyshojnë se ai me të vërtetë i binte violinës ndërsa Roma digjej), ai ishte gjithashtu një perandor krijimi, duke mbikëqyrur ndërtimin e një prej arritjeve më të mëdha arkitekturore të Perandorisë Romake, Domus Aurea, ose “Shtëpia e Artë”.
Megjithëse nuk është një destinacion turistik aq i famshëm sa ikona të tjera romake si Koloseu (i cili në fakt u ndërtua brenda territoreve të pallatit të famshëm të Neronit), Domus Aurea përfshinte kopshte të gjera, statuja mbresëlënëse, një liqen artificial dhe madje edhe një dhomë ngrënieje rrotulluese. Për shkak të madhështisë së saj të jashtëzakonshme, perandorët pasardhës pas vdekjes së Neronit në vitin 68 pas Krishtit ripërdorën territoret ose varrosën plotësisht strukturat, arritja e madhe arkitekturore e Neronit nuk u rizbulua deri në Rilindjen e shekullit të 15-të, e cila frymëzoi piktorë si Rafaeli, Mikelanxhelo dhe Pinturikio.
Sot, rreth 153 dhoma ende qëndrojnë dhe mund të vizitohen (falë restaurimit të kujdesshëm), por arkeologët janë ende duke gërmuar aktivisht në vend. Si pjesë e këtij punimi të fundit, ekspertët nga Parco Archeologico del Colosseo zbuluan gjurmë të punishtesh ku materialet dekorative me shumë mundësi prodhoheshin. Për shembull, disa kavanoza përmbanin pigmente të ndryshme, siç u zbulua përmes analizës kimike (sipas La Brújula Verde), dhe në një nga dhomat, arkeologët gjetën një copë prej gjashtë kilogramësh të pigmentit blu egjiptian.
“Bluja egjiptiane është një pigment që nuk ekziston në natyrë, por prodhohet artificialisht duke gatuar, në një temperaturë shumë të lartë, një përzierje të silicit, shkëmbinjve gëlqerorë, mineraleve që përmbajnë bakër dhe karbonat natriumi,” thuhet në një njoftim për shtyp nga Parco Archeologico del Colosseo. “Procedura për përgatitjen e saj përshkruhet nga Vitruviusi në veprën e tij De Architectura.”
Ky material, siç sugjeron edhe emri i tij, ka origjinën në Egjipt (që nga mesi i mijëvjeçarit të tretë para Krishtit). Me kalimin e kohës, ai mbërriti në Romë, ku vlera artistike e nuancave të tij të ftohta ndihmoi në krijimin e chiaroscuro, një kontrast i dritës dhe hijes në figura dhe veshje. Megjithatë, duke qenë i vështirë për t’u prodhuar, ky pigment zakonisht ekzistonte vetëm si pluhur. Gjetja e një cope kaq të madhe të materialit është jashtëzakonisht e rrallë.
“Zbulimi në Romë, në një kontekst perandorak, i një sasie kaq të madhe të pigmentit blu egjiptian konfirmon edhe një herë përpikërinë dhe specializimin shumë të lartë të punëtorëve që punuan në dekorimet e pallatit,” thuhet në njoftimin për shtyp. “Studimi i konteksteve dhe materialeve të këtij sektori të Domus Aurea, ende në vazhdim, mund të japë një kontribut të rëndësishëm në njohjen e përdorimit të pigmentit edhe gjatë Rilindjes.”
Megjithëse madhështia e Domus Aurea u humb në histori për më shumë se 1400 vjet, përdorimi i saj i ngjyrës mund të jetojë ende në disa nga veprat artistike më të famshme në historinë e njerëzimit.