Rritja në varfëri ndryshon strukturën e trurit të një fëmije

Analiza afatgjatë e trurit të disa qindra adoleshentëve ka treguar se statusi socio-ekonomik (SES) i familjes mund të luajë një rol thelbësor në zhvillimin e zonave kyçe të trurit përgjegjës për të mësuarit, gjuhën dhe zhvillimin emocional.

Për të studiuar efektet e të ardhurave të prindërve dhe nivelin e edukimit dhe zhvillimit kognitiv të fëmijës së tyre, studiuesit në Institutin Kombëtar të Shëndetit Mendor skanuan trurin e më shumë se 600 njerëzve gjatë jetës së tyre midis moshës 5 dhe 25 vjeç.

Ata më pas krahasuan imazhet e neuroimazhimit të të dhënave të arsimit dhe profesionit të prindërve të tyre, si dhe IQ-në e secilit pjesëmarrës.

Kur bëhet fjalë për marrëdhënien midis anatomisë së trurit dhe SES, pak ndryshime nga fëmijëria në moshën e hershme të rritur. Kjo ka bërë që shkencëtarët të besojnë se jeta parashkollore është një periudhë vendimtare në të cilën fillojnë të zhvillohen lidhjet e para midis statusit socio-ekonomik (SES) dhe organizimit të trurit.

Statusi socio-ekonomik është treguar të jetë i lidhur pozitivisht me vëllimin total të lëndës gri dhe më pak me vëllimin e lëndës së bardhë. Ajo shoqërohet gjithashtu me nivelet e volumit në korteksin paraballor, pjesa e trurit që lidhet me zhvillimin e personalitetit dhe hipokampusin (i cili rregullon emocionet).

“Ne gjetëm një lidhje midis SES dhe vëllimit total të trurit, gjetheve kortikale dhe strukturave individuale nënkortikale,” shkruajnë autorët në një studim të botuar në Journal of Neuroscience. Ata shtuan se zonat e trurit përgjegjëse për zhvillimin emocional, mësimin dhe aftësitë gjuhësore janë më komplekse te njerëzit, prindërit e të cilëve ishin më të arsimuar dhe kishin karrierë profesionale.

Komuniteti shkencor e ka ditur prej kohësh se SES në fëmijëri ndikon si në zhvillimin kognitiv ashtu edhe në shëndetin mendor, por mënyra se si ai ndryshon struktura të caktuara në tru nuk është përshkruar në detaje.

“Zhvillimi i hershëm i trurit ndodh në kontekstin e përvojës dhe mjedisit të çdo fëmije, të cilat ndryshojnë ndjeshëm si funksion i statusit socio-ekonomik (SES)”, argumentojnë autorët.

Zhvillimi i hershëm i trurit ndikohet nga përvoja e hershme e jetës dhe mjedisi, të cilat mund të ndryshojnë në varësi të statusit socio-ekonomik, siç janë të ardhurat, arsimimi dhe profesioni i prindërve të tyre. Këta faktorë është treguar se ndikojnë në shëndetin mendor, zhvillimin kognitiv dhe arritjet akademike të fëmijës. Duke kuptuar se si gjëra të tilla ndryshojnë fizikisht strukturat kryesore në tru, shkencëtarët ishin në gjendje të kuptonin se si SES lidhet me rezultate të ndryshme të jetës, si shëndeti dhe arritjet.

LEXO EDHE:

Back to top button