ВЕСТИМАКЕДОНИЈА

2/3 од граѓаните не можат ниту да помислат да купат нов автомобил

2/3 од граѓаните не можат ниту да помислат да купат нов автомобил

Новинар: Аднан Ќаили

Advertisements

Да се ​​купи автомобил во денешно време не е лесно, не само поради високите цени туку и поради квалитетот. Времето на чекање за да се нарача нов автомобил може да биде и до три месеци како резултат на побарувачката на светскиот пазар во автомобилската индустрија. Но, нашите граѓани претпочитаат да купуваат половни увезени автомобили.. Според Царинската управа, во првите 6 месеци од годинава се увезени над 25.700 автомобили, од кои близу 19.300 се користени. Тоа значи дека во првата половина од годинава се царинети околу 6.400 нови автомобили од кои државата има акумулирано над 5,5 милиони денари или над 90 илјади евра добивка од царинење.

Во првата половина од 2024 година увезени се вкупно 25.709 автомобили.

Во периодот јануари-јуни 2024 година увезени се 19.286 половни возила.

Од кои 6 423 нови и 19 286 користени = 5 589 690 денари.

„Продавчите се жалат на зголемувањето на еколошката такса од државата, поточно за автомобилите кои се постари од 2010 година и имаат катализатор, односно стандардот „Еуро 4“ и подолу, тие имаат поскапа стапка што значи дека плаќаат повеќе. Но, државата не го решава проблемот со загадувањето бидејќи тие се уште кружат на пазарот и по нашите патишта, а крајниот потрошувач плаќа повеќе “.

Салоните за автомобили што ги посетивме во Скопје велат дека продажбата бележи драстично намалување како резултат на поскапувањето. Мал и стар автомобил над 16 години во моментов има цена од 5 илјади евра, која пак е недостижна за секој граѓанин. Тие велат дека цените пораснале како резултат на покачувањето на еколошките такси, што сериозно го оштетило бизнисот со половни автомобили.

„Државата треба да ги намали овие царински трошоци за да му олесни на крајниот потрошувач кој го купува автомобилот. Граѓаните немаат пари да купат нови автомобили и по овој стандард се скапи, кога сите земји имаат поевтини цени во нашиот регион како Србија, Косово, Албанија, овде плаќаме повеќе. Имаме комуникација со сите продавачи на автомобили, во овие последни три месеци продажбата многу падна, продаваме околу 80% помалку, не знаеме што е проблемот“- Исмаил Мехмети, дилер на автомобили.

Ако во регионот има пораст на автомобили од Кореја и Кина, нашата земја останува лојална на европското производство, главно од Германија и Швајцарија. /алсат.мк

Прикажи повеќе

Related Articles

Back to top button