
Бразил и Кина потпишаа меморандум за разбирање за проучување на изводливоста на изградба на железница од атлантскиот брег на Бразил до тихоокеанскиот брег на Перу, објави во вторник бразилското Министерство за транспорт.
Изградбата на железницата се разгледува како дел од подобрувањето на стратешката извозна рута, објави бразилското Министерство на платформата X.
Координацијата на проектот и спроведувањето на студиите за изводливост и животна средина ќе ги преземат бразилското Министерство за транспорт и Кинескиот железнички институт за економски истражувања и планирање, кој работи во рамките на Групацијата на државни железници на Кина, се вели во соопштението. Студијата за изводливост ќе опфати технички, економски, логистички и еколошки фактори за да се обезбеди долгорочна одржливост на рутата, објасни министерството.
Според проектот, железницата треба да поминува низ бразилските држави Баија, Гојаш, Мато Гросо, Рондонија и Акре, и да заврши во перуанското пристаниште Чанкај, со што ќе го поврзе Атлантскиот Океан со Тихиот Океан.
Отворањето на пристаништето Чанкај во Перу го разгоре интересот на Бразил за продлабочување на врските со Кина, изјави Ванг Јуминг, директор на Институтот за земји во развој при Кинескиот институт за меѓународни студии во Пекинг, за „Глобал тајмс“ во среда.
Пристаништето Чанкај, кое се наоѓа северно од Лима, неодамна стана главен центар за директни врски меѓу Латинска Америка и Азија. Кинеската бродска компанија „КОСКО“ инвестираше 1,4 милијарди долари во првата фаза од изградбата и беше отворено во ноември од перуанската претседателка Дина Болуарте и кинескиот претседател Си Џинпинг за време на самитот на Азиско-пацифичката економска соработка (АПЕК) во Лима.
Потоа Си рече дека пристаништето со 15 пристаништа со длабок влечен капацитет го означува успешниот почеток на „Поморски пат на свилата во 21 век“, нагласувајќи дека Чанкеј е дел од кинеската иницијатива „Еден појас, еден пат“.
Во април, кинеското товарно пристаниште Гуангжу отвори директна линија до Чанкеј, скратувајќи го времето на испорака и намалувајќи ги логистичките трошоци за увоз од Латинска Америка.
Се очекува Кина да инвестира милијарди долари повеќе за да го развие Чанкеј заедно со Лима во голем бродски центар на рутата помеѓу Азија и Јужна Америка. Со поврзување на Бразил со Чанкеј, железницата би го скратила патувањето на пратките до Азија за дури десет дена, според „Глобал тајмс“.
Проектот, исто така, носи поголема безбедност за инвестициите во бразилските автопати и железници, а во исто време промовира посилна регионална и меѓународна интеграција со земјите од Латинска Америка и Азија, истакнуваат тие. Перу се приклучи на трансконтиненталниот железнички проект во мај, според уругвајската независна новинска агенција Меркопрес, а неговата цел е да се зајакне регионалната поврзаност.
Перуанскиот министер за економија и финансии Раул Перез-Рејес ја нагласи важноста на координацијата во мај, додавајќи дека владите на Перу и Бразил треба да се сретнат со кинеска делегација за да го поттикнат проектот. Проектот, кој бара инвестиција од 1,3 милијарди долари, објави „Меркопрес“, се смета за дел од кинеската иницијатива „Еден појас, еден пат“.