Мал е бројот на ученици кои сакаат да станат професори по математика и географија
Мал е бројот на ученици кои сакаат да станат професори по математика и географија

Малку се учениците кои својата иднина ја гледаат како наставници по математички и природни науки, и покрај тоа што овие предмети можеби им биле омилени во текот на нивното образование.
„Отсекогаш сум го сакал овој предмет, секогаш сум ги разбирал задачите. Во иднина претпочитам да станам професорка по математика“, рече една ученичка.
„Имам професија која сакам да ја работам кога ќе пораснам, која е нормално поврзана со математиката, моден дизајнер. Секако дека математиката е многу неопходна во оваа професија“, додаде друга ученичка.
Рамиз Јакупи, професор по математика, рече дека младите ги избегнуваат овие науки бидејќи бараат многу посветеност. Како други фактори, Јакупи ги истакнува ниските плати и нарушениот имиџ на наставникот.
„Наставниците треба да бидат повеќе платени затоа што сè почнува со образованието, со наставата и се надевам дека така може да напредува и да испадне како што треба. Наставник со диплома по економија не може да предава математика. Ова е многу проблематично и мислам дека ќе биде многу голем проблем во иднина. Наставникот кој предава стручен предмет ги има завршено методологиите, знае да ја објасни лекцијата, како да го развие часот, професионалец е по тој предмет„, рече Рамиз Јакупи, наставник по математика.
Самра Исени, наставник по географија, вели дека административните работи што ги вршат наставниците ја губат волјата за работа во оваа професија, додека многу ученици го искористуваат својот статус за да добијат работни визи за работа во странство.
„Ниски плати, непочитување на наставниците, иако знаеме дека во последно време младите повеќе се фокусираат на заминување и мигрирање во странство. Причините се многу, но ќе работиме за подобра иднина. Мислам дека нашата држава треба да одвои малку повеќе за овие субјекти бидејќи тие се во голема загуба„, додаде Семара Исение, наставник по географија.
Слабиот интерес за математичките и природните науки го потврдуваат и професорите од факултетот, според кои најкритична е состојбата во студиските програми за настава во основно и средно образование./Алсат.мк
Мелихате Рустеми