ВЕСТИЕКОНОМИЈА

Некои од основните училишта во земјава немаат услови за ученици со посебни потрееби

Некои од основните училишта во земјава немаат услови за ученици со посебни потрееби

„Која боја е ова? Портокалова. А, другата? Јоргован. Кои се овие животни? Жирафа, жаба. Брои колку жирафи има? Еден, два, три… Три жирафи и жаба, така? Да.

Advertisements

Покрај боите и животните, Азра, која веќе е ученичка во шесто одделение во основното училиште „7 Март“ во Чаир, ги научила буквите, броевите, деновите во неделата, па дури и имињата на нејзините соученици. Децата со посебни потреби, имаат силна поддршка од сите ученици кои беа блиску до секој нивен потег.

„Дали имате деца со посебни потреби во вашата училница? Да, има еден, Егзона. Играме, разговараме, боиме. Никогаш не треба да правиме разлика помеѓу децата, сите се исти“, рече еден ученик.

„Секогаш мораме да бидеме со нив, тие се исти како нас“, изјави една ученичка.

Родителите на овие деца се револтирани од малата помош на државата за овие деца, додавајќи дека истата не е доволна дури и за сесиите кои треба да ги третираат на логопед.

„Помош, да. Седум илјади денари кои ги добиваме, но не се доволни. Што можете да направите со седумте илјади денари за неговите потреби? Само лекови, за други активности или во логопед, не сте во можност да го однесете, не стигнува“, рече еден родител.

Раководителите на училиштата се жалат на недостатокот на асистенти и условите за задоволување на потребите на овие деца. Во меѓувреме, социјалните работници бараат долгорочно решавање на нивниот статус.

„Овде сакам да ја истакнам загриженоста на родителите кои ја имаат во почетокот на учебната година, тие се загрижени дали учебната година ќе започне со старите асистенти кои ги имале или ќе продолжат без асистенти. Во овој случај, барам од надлежните органи да го разјаснат прашањето за нашата работа. Да дадат решенија и ние како образовни асистенти да не останеме во воздух, и загриженоста на родителите да заврши“, изјави Кибра Љатифи, асистентка.

„Персоналот на асистенти треба да се надополни со двајца плус, но во моментов ни е потребна сензорна просторија која сметам дека е корисна, и во овие приоритетни моменти да имаме подобри услови и да се чувствуваат подобро децата во училишните простории“, рече Фиторе Ќирези, директорка на о.у „7 Март“. /Alsat.mk

Прикажи повеќе

Related Articles

Back to top button