Од осамостојувањето на државата, во Македонија се случија неколку трагични несреќи кои ќе останат запаметени, особено по големиот број на жртви
Од осамостојувањето на државата, во Македонија се случија неколку трагични несреќи кои ќе останат запаметени, особено по големиот број на жртви

Трагедијата во Кочани е една од најголемите што се случиле во поновата историја на Македонија. Тагата од пожарот во ноќниот клуб „Пулс“, во кој загинаа 59 млади луѓе, го врати горчливото сеќавање и тагата за трагедиите што ја завирија земјата во црно во последните неколку години, но и пошироко.
Искри од огнометот кои требаше да ја подгреат атмосферата на настапот на музичката група ДНК се чини дека се причина за пожарот кој брзо го зафати таванот, а потоа и целиот импровизиран објект на дискотеката.
Катастрофалните слики од местото на настанот и тажните лица на повредените, како и семејствата кои ги бараа своите деца и блиски во болниците, не навратија на пожарот во модуларната болница пред четири години. вечерта кога се одбележуваше 30-годишнината од независноста на Македонија, граѓаните беа шокирани од веста дека избувнал пожар во модуларната болница во која се лекуваа пациенти со Ковид-19. Знамињата од прославата беа спуштени на половина копје. Ужасот од таа ноќ, кога 14 граѓани ги загубија животите во своите кревети надевајќи се дека ќе се спасат од смртоносниот вирус, никогаш нема да го заборават 12-те пациенти кои за чудо ги избегнаа пламените јазици. И додека денеска се бара одговорност за одговорните за пожарот во Кочани, до ден денес никој не е казнет за 14-те животи изгубени во страшни околности. И покрај тоа што болницата немала соодветен систем за противпожарна заштита, била изградена од лесно запалив материјал.
Свежи се и трагичните спомени од сообраќајната несреќа на туристичката агенција Беса транс во Бугарија на 23 ноември 2023 година автобусот тргна од Истанбул за да ги врати дома 52 патници кои беа на екскурзија. Но, 45 од нив никогаш не се вратија, откако трагично ги загубија животите на автопатот Струма, кај Перник или на околу 35 километри во близина на Софија. Страшната несреќа се случи околу 2 часот по полноќ откако возачот изгубил контрола. По ударот автобусот бил блокиран на платформата, додека патниците не можеле да ги отворат вратите. Според очевидци, првично од предниот дел на автобусот се слушнала силна експлозија, додека автобусот брзо се запалил и целосно изгорел. Само 7 патници успеале да побегнат од хоророт откако го скршиле задното стакло на автобусот. Во Бугарија е отворена истрага за загубените животи, но возачот кој го загуби животот во несреќата е прогласен за виновен. Во земјава е во тек судски спор за дозволата на автобусот кој учествувал во несреќата, кој, според Обвинителството, БЕСА Транс го фалсификувал. Сепак, процесот сè уште е без епилог.
Правда се уште нема за трагичниот случај со автобусот на компанијата „Дурмо турс“, кога на 13.02.2019 година трагично животот го загубија 16 лица, а 38 беа повредени. Остатоците од свеќи на тревникот каде се преврте автобусот пред шест години докажуваат дека споменот на жртвите е сè уште жив, додека гласот за правда не згаснал. Покрај годините на траума и болка, семејствата на жртвите ја носат и тежината на бавната правда, на која добро ѝ одговара познатата максима „одложена правда- негирана правда“. За некои надежите избледеа, додека други со текот на годините, со својата беспомошност, инсистираат на казнување на одговорните за оваа трагична несреќа. Судењето во моментов е во Апелациониот суд, додека јавната расправа се очекува да се одржи на 2 и 3 април.
Од осамостојувањето на државата, во Македонија се случија неколку трагични несреќи кои ќе останат запаметени, особено по бројот на жртвите.
Несреќата со најмногу жртви во историјата на земјава е онаа на „Авиоимпекс“ која се случи на 22 ноември 1993 година. Авионот се враќаше од Женева за Скопје, а поради лошите временски услови на скопскиот аеродром бил пренасочен кон Охрид. Вкупно 115 лица загинаа, додека само еден преживеа, но и тој им подлегна на повредите неколку дена подоцна. Официјалната верзија на истрагата беше дека несреќата се случила поради грешка на пилотот. При приближувањето кон аеродромот, авионот се урнал во рид во атарот на селото Тројани, во близина на охридскиот аеродром.
Истата година, поточно на 5 март 1993 година, се случи уште една несреќа со вкупно 86 жртви на компанијата „Палер Македонија“. Од морални причини тогашниот министер за транспорт Антони Пешев поднесе оставка.
На 5 септември на листата на трагични датуми беше додадено и потонувањето на бродот „Илинден“ во Охрид, при што загинаа 15 туристи од Бугарија.
Исто така, секоја година се одбележува трагичната несреќа на владиниот авион „Кингер“ на 26 февруари 2004 година. Во трагичната несреќа што се урна во Мостар, Босна и Херцеговина, животот го загуби претседателот Борис Трајковски, заедно со 6 соработници и двајца пилоти./Алсат.мк
Суад Бајрами