ВЕСТИМАКЕДОНИЈА

Опаѓа квалитетот на високото образование

Опаѓа квалитетот на високото образование

Квалитетот во високото образование се чини дека опаѓа од ден на ден. Наставниците сметаат дека има многу фактори кои влијаат врз тоа, односно зголемувањето на бројот на универзитети, зголемување на оценките почнувајќи од основното образование, студиските несоодветни програми, недостатокот на квалификуван кадар и многу други. Професорката Ајтен Ќамили истакна дека зголемувањето на оценките создава слаби кадри и без знаење.

Advertisements

„Просекот на денешните оценки е на многу повисоко ниво отколку кога бевме ние студенти. Сепак, колкаво е знаењето на учениците или студентите еднакво или еквивалентно на овој просек. Во моментов произведуваме кадри кои имаат високи оценки, но кои немаат знаење. Не зборувам во име на сите, но генерално како бројка, бидејќи шифрата создава измама, се залажуваме себеси. Имаме високи оценки, но всушност немаме знаење за тие оценки што ги имаме“ – Ајтен Ќамили, професор.

Според професорот Веланд Рамадани,зголемувањето на бројот на универзитети, често без силни стандарди за квалитет, доведе до инфлација на дипломите, каде што дипломата повеќе не гарантира доволно знаење или вештини. Според Рамадани, многу од универзитетите повеќе се фокусираат на бројот на уписи отколку на квалитетот на наставата.

„Ова зголемување на бројот на универзитети, за кое сум убеден дека без транспарентност во одборите за акредитација, акредитација на програми во многу кратки рокови без никакви критериуми… се отвора отсек, а не можат да најдат четири имиња кои треба да го оддржуваат отсекот. Во ваква ситуација, не можеме ни да се обидеме да понудиме квалитет. Се отвора факултет за социологија, на пример, а го оддржуваат историчарите и албанолозите. Доста ни е од ваква ситуација и ова треба да престане и да се крене глас“ – Веланд Рамадани, професор.

Албанскиот студентски сојуз постојано добива поплаки од студентите за предизвиците со кои се соочуваат во текот на годините на студирање. Најистакнати се поплаките за недостатокот на професори.

„Има повеќе забелешки дека нивото на образование на државните универзитети е намалено. Поплаките беа дека професорите не се многу фокусирани, нема доволно професори. Најголема поплака е што нема јавен превоз, студентите секогаш се жалат на професорите кои не држат предавања, а предавањата на професорите ги држат нивните асистенти“ – студентка.

На конференцијата на тема: „Предизвици и перспективи во високото образование“ беше истакнато дека политичките интервенции или одредени интереси често влијаат врз функционирањето на универзитетите, поткопувајќи ја академската автономија.

Мелихате Рустеми

Прикажи повеќе

Related Articles

Back to top button