Спроведувањето на новиот наставен концепт, особено за четврто одделение, се соочува со многу проблеми

Основните училишта во пределот на Шара се соочуваат со бројни тешкотии во спроведувањето на реформите во образованието, особено за учениците од четврто одделение. Во овие училишта повеќето од учениците немаат таблет, па дури и да имаат, интернетот работи со проблеми.
„Учам со таблет, но интернетот е слаб.
Новинар: Како се снаоѓате ќе престане интернетот, дали имате книги?
„Немаме. Немаме албански јазик а имаме математика. Учиме од таблет“.
„Немаме книги, но работиме со компјутери и така држиме настава. Интернетот понекогаш паѓа“.
Според наставниците, иако наставата започнала повеќе од еден месец, недостатокот на книги и слабиот интернет ги натерале децата да имаат застој.
„Тоа е многу голем проблем за реализација на еден час, а не за сите часови каде што имаме предмети што воопшто немаат книги и не се објавени на веб -страницата на министерството. Помина еден месец откако започнавме со настава и учениците не дека заостануваат, туку би рекла дека воопшто не започнале бидејќи нема книги, таблети или други наставни помагала. Како ќе работиме до крај, колку ќе имаме успех со учениците, не знаеме“.
Со слични проблеми се соочуваат и учениците во основните училишта во градот Тетово.
„Што ќе правиме понатаму со нив? Не знам, иако како училиште ќе се обидам да најдам решение, иако буџетот не ни дозволува таков луксуз, купувањето електронски уреди ни донесе 20 проценти, односно 33 комплети за четврто одделение и 33 таблети а вкупниот број за четврто одделение е 187 ученици“.
„Министерството обезбеди само 40 проценти од учениците да бидат снабдени со таблети и 20 проценти со книги. Останатите ќе најдат решенија, но ова решение нема да биде трајно, туку привремено“.
Пред неколку дена, министерката за образование, Мила Царовска, побара да не се фотокопираат или да се купуваат учебници за четврто одделение, бидејќи во спротивно ќе има последици за продавачите.
Bashkim Sulejmani