Çfarë do të hamë në të ardhmen?

Çfarë mund të bëjnë Trendet Ushqimore të 2025-ës? Si ndikojnë njëri-tjetrin? Dhe çfarë mundësish hap kjo për gastronominë dhe industrinë ushqimore? Studiuesja e trendit Honey Ritzler ofron përgjigje dhe zgjidhje emocionuese për problemet që na prekin të gjithëve – qofshin shef, hotelier, pronar restoranti apo mysafir.

“Kemi disa vite që po përballemi me disa kriza. Këto janë gjithmonë raste kur inovacioni nuk ndodh në të vërtetë. Në vend të kësaj, risia që tashmë është ideuar dhe përgatitur është zbatuar”, shpjegon nutricionistja e njohur Hani Ritzler. Me fjalë të tjera, viti 2025 nuk do të ketë risitë radikale apo ndryshimet në tendencat ushqimore të vitit 2024 apo 2023. Por do të ketë ndërrime, sinergji dhe efekte të ndërlidhura. Këto efekte nuk janë më pak emocionuese për të gjithë industrinë e shërbimeve ushqimore. Prandaj, në Raportin aktual të Ushqimit, nutricionistja fokusohet në mënyrën sesi tendencat ushqimore më të rëndësishme të viteve të fundit mbështesin njëra-tjetrën. Ai gjithashtu ilustron potencialin e madh që ofron kjo, i cili tashmë mund të përdoret ose do të përdoret në të ardhmen. Ky potencial bëhet qartë i dukshëm përmes shembujve të shumtë që ajo jep nga restorantet, hotelet apo i gjithë sektori gastronomik, bujqësia apo edhe tregtia.

MUNDËSIMI I NDRYSHIMIT – MONITORIMI I TRENDEVE TË USHQIMIT NË 2025

Dhe kjo është pikërisht qasja që e veçon Honey Ritzler. Me Raportin e saj të Ushqimit, çdo vit që nga viti 2014 paraqet zgjidhje për sfidat e kohës sonë, sepse bota në të cilën jetojmë është shumë komplekse. Ndërsa shpejtësia rritet falë teknologjive të reja dixhitale, siguria dhe stabiliteti ulen. Si rezultat, aftësia për të përqafuar dhe për t’u përshtatur me ndryshimin po bëhet gjithnjë e më e rëndësishme për restorantet dhe bizneset në përgjithësi, në vend që të kapen fort pas së kaluarës dhe status quo-së. “Mendoj se vitet e fundit kemi folur shumë për problemet dhe i kemi analizuar gjerësisht. Tani është koha për t’u përfshirë dhe zbatuar gjërat,” shpjegon Honey Ritzler. Prandaj, në Raportin e fundit të Ushqimit, ai grupon tendencat aktuale të ushqimit për vitin 2025 në tre fusha kryesore tematike që po tregojnë kërcimet më të mëdha për momentin.

1. GRUPET E TRENDIT TË USHQIMIT: SHËNDETI, QËNDRUESHMËRIA DHE MBROJTJA E MJEDISIT

Grupi i parë kryesor i tendencave ushqimore mbulon temat e shëndetit, qëndrueshmërisë dhe mbrojtjes së mjedisit. Secila prej tyre është diskutuar dhe analizuar gjerësisht vitet e fundit. Për një studiues të trendit të ushqimit, efektet e kombinuara rreth temës së mishit në të ardhmen janë pra pothuajse klasike. Kjo nuk ka të bëjë vetëm me zëvendësimin e mishit me inovacione të proteinave bimore – të paktën jo ende. Është një “kundër-trend”, që është një vlerësim i ri për mishin.

Pavarësisht nga këndvështrimi individual, trendi tregon se prodhimi i mishit duhet të zhvillohet. Paradigma e vjetër e “më shpejt, më lirë dhe më shumë” ka qenë e vjetëruar për një kohë të gjatë. “Tani shtrohet pyetja se ku ka kuptim prodhimi i mishit dhe në cilat zona gjeografike dhe klimatike janë më pak të përshtatshme. Ky ristrukturim i bujqësisë është një proces i dhimbshëm dhe intensiv, por tani shohim një lëvizje”, thotë Hani Ritzler. Ky zhvillim është veçanërisht i dukshëm në ndryshimin e menuve dhe koncepteve të restoranteve që përqafojnë trendin e ushqimit vegjetarian dhe vegan.

ÇFARË NDODH PAS USHQIMEVE BIMORE?

Mishi është përsëri një temë diskutimi, dhe kjo përfshin trendin e ushqimit me bazë bimore. Pavarësisht disa dështimeve nga kompani të mëdha si Beyond Meat apo Impossible Foods, ky trend do të vazhdojë të na shoqërojë për një kohë të gjatë. Në përgjithësi, teknologjitë për proteinat alternative ose zëvendësuesit me bazë bimore po bëhen gjithnjë e më të mira. Zgjedhja e produkteve të papërpunuara po bëhet më e larmishme dhe e qëndrueshme. Dhe për sa i përket shijes, konsistencës dhe shqisave, njerëzit po anojnë gjithnjë e më shumë drejt origjinaleve të mishit, ushqimeve të detit dhe qumështit. Kjo vlen veçanërisht për produktet e markave të prodhuara në mënyrë të përpunuar, të cilat janë përkatësisht më të shtrenjta në pjesën më të madhe.

Në Raportin e Ushqimit 2025, studiuesi i tendencave kritikon faktin që shitësit me pakicë tani po hyjnë në treg me etiketa private më të lira. Por më së shumti nuk na bëjnë përshtypje përsa i përket shijes, pamjes dhe aromës dhe shpesh përmbajnë shumë aditivë. “Për mendimin tim, kjo po ndodh shumë shpejt dhe po dëmton zhvillimin cilësor”, shpjegon ajo. Kjo do të thotë se tregu konsiderohet i ngopur më herët se sa pritej, gjë që nga ana tjetër mund të ngadalësojë inovacionin e mëtejshëm dhe të zvogëlojë shumëllojshmërinë e produkteve. Kjo mund të çojë në cilësi që nuk janë ende optimale. Ekziston gjithashtu rreziku që ata jo vetëm t’i bëjnë më pak të dashur klientët, por edhe t’i largojnë ata.

E ARDHMJA E MISHIT

Ka konkurrencë në fushën e zëvendësuesve të mishit me cilësi të lartë. Konkurrencë ka edhe në zhvillimin e mishit laboratorik apo të kultivuar. Kjo tashmë është miratuar në SHBA dhe Singapor. Ai gjithashtu mund të prezantohet në BE, Zvicër dhe MB në të ardhmen. Ndërsa skepticizmi i konsumatorëve duket se po zhduket, kompanitë ende përballen me shumë sfida në disa vende. Këto sfida përfshijnë kostot ekonomike ose rezistencën politike. Për më tepër, ende nuk është e qartë se në çfarë mase dhe kur ky lloj prodhimi ofron përparësi klimatike për shkak të konsumit të lartë të energjisë.

Prandaj, në afat të mesëm, e ardhmja me siguri i përket produkteve proteinike bimore (përfshirë kërpudhat dhe algat). Ato perceptohen si ushqime të pavarura dhe kështu zgjerojnë gamën e produkteve në vend që të jenë thjesht zëvendësues proteinash për mishin, ushqimet e detit dhe qumështin.

2. GRUPET E TRENDIT TË USHQIMIT: RAJONALITETI DHE GLOBALIZIMI

Grupi i dytë kryesor i prirjeve në Raportin e Ushqimit 2025 mbulon dy tema që duken kontradiktore në shikim të parë: rajonalizmi dhe globalizimi. Ky i fundit është në fakt një megatrend. “Kjo është ndërtuar për dekada. Kjo është mjaft e pazakontë dhe njerëzit kanë pyetur veten për disa kohë se kur do të ngadalësohet globalizimi”, thotë Hani Ritzler. Dhe shton se nuk do të ketë siguri ushqimore pa globalizim. Megjithatë, tani duket se po argëtohet. Konsumatorët nuk duan më vetëm të provojnë të gjitha shijet, produktet dhe pjatat ndërkombëtare. Ata gjithashtu po fokusohen gjithnjë e më shumë në cilësinë që mund të presin nga ushqimi dhe nga duhet të vijë ushqimi. Drejtuesit më të fuqishëm pas këtij zhvillimi janë lufta nga njëra anë dhe ndryshimet klimatike nga ana tjetër.

MUNDËSI PËR INDUSTRINË E GASTRONOMISË

Qoftë në qytete apo zona rurale, shumë pronarë restorantesh, kuzhinierë dhe mikpritës këto ditë marrin kohë për të krijuar një rrjet prodhuesish vendas dhe për ta bërë këtë transparent për të gjithë në menu. “Është një mundësi për të dalluar veten nga ofertat e tjera të kuzhinës, më të orientuara nga çmimet dhe për të zhvilluar profilin tuaj.”

Sipas ekspertit, mysafirët e vlerësojnë këtë dhe janë të gatshëm të shpenzojnë më shumë para për ushqim cilësor dhe të prodhuar në mënyrë të qëndrueshme pavarësisht inflacionit. Honey Ritzler e tregon këtë për faktin se më shumë njerëz po gatuajnë në shtëpi, gjë që ka rritur pritshmëritë. “I ftuari nuk del vetëm për të ngrënë që të ngopet sa më shpejt. Ata duan të frymëzohen, të ndihen mirë, të përjetojnë diçka. Jo gjithmonë duhet të jetë mishi më i shtrenjtë – ushqimi me bazë bimore, një pjatë anësore kulinare ose përdorimi i bimëve unike kanë gjithashtu hijeshinë e tyre dhe mund të shkaktojnë gëzim”. Kjo krijon probleme për disa kuzhina. Në të njëjtën kohë, megjithatë, kjo hap mundësi të mëdha për sektorin gastronomik. Dhe pavarësisht nëse deglobalizimi ose riglobalizimi do të ndodhë në të ardhmen, qëndrueshmëria mjedisore në kuzhinat profesionale dhe transparenca në zinxhirin e furnizimit do të mbeten në fuqi për një afat të gjatë.

3. GRUPET E TRENDEVE USHQIMORE: PRODHIMI I USHQIMIT DHE MBETJE USHQIMI

“Mbetjet janë një shpikje e epokës industriale,” është një citim nga profesori zviceran Thilo Huhn i Universitetit të Shkencave të Aplikuara të Cyrihut (ZHAW) i përdorur në Raportin e Ushqimit 2025. Dhe në fakt, ushqimi dikur vlerësohej në një mënyrë krejtësisht të ndryshme. se sa është sot. Në atë kohë, kjo ishte për shkak të varfërisë. Sot, tendencat e ushqimit si mbetjet zero ose ushqimi rrethor fokusohen në inkurajimin e një qasjeje ekologjike ndaj të ngrënit dhe gatimit, por edhe në korrigjimin e sasisë së madhe të mbetjeve ushqimore dhe tonelatat e materialeve të paketimit të hedhura në dekadat e fundit.

GASTRONOMIA SI PIONER

Sot, ka edhe restorante të plota me zero mbetje që e bëjnë këtë trend në qendër të konceptit të tyre. Honey Ritzler shpjegon: “Ne po riidentifikojmë burimet, si të thuash, dhe kjo ka të bëjë gjithashtu, por jo ekskluzivisht, për kursimin dhe efikasitetin. Sepse tema e mbeturinave ushqimore mund të japë gjithashtu një nxitje kulinarie në kuzhinë, dhe ka shumë që po ndodh tani”. Mbetjet nuk shihen më si mbetje, por si produkt fillestar për diçka të re. Tendencat dhe konceptet e qëndrueshme të ushqimit, si bishti dhe gjethet me rrënjë, po bëjnë një ndikim të madh, veçanërisht në sektorin e nivelit të lartë gastronomik.

Megjithatë, motivimi pas kësaj është të mos shmanget shpërdorimi. Në vend të kësaj, duhet të përdorni të gjithë përbërësit – qofshin lëkurat e patates, lëkurat e peshkut apo bukën e mbetur – në pjatat tuaja ose të paktën t’i ruani ato duke përdorur metoda tradicionale ose moderne të gatimit. Honey Ritzler beson se fermentimi ofron potencial të madh për të ardhmen. Gjithashtu, restorantet që mendojnë për ushqimin që në fillim dhe zbatojnë koncepte rrethore të ushqimit mund të fitojnë pikë sidomos me mysafirët e tyre.

Gatimi dhe ushqimi organik është i kërkuar dhe ka një arsye pse gastronomia konsiderohet si pioniere këtu. Këtë e konfirmon edhe Ritzler: “Kuzhinierët karakterizohen nga të menduarit me shumë vetëdije se çfarë gatuajnë dhe gatuajnë. Mbi të gjitha, duhet njohuri, mjeshtëri dhe kreativitet për t’u dalluar nga turma. Në fund të fundit, të gjithë mund të përdorin një pjesë të vogël dhe të hedhin pjesën tjetër”.

TRENDET NUK JANË AFATSHKURTRA

Qasja e Hani Ritzler ndaj punës ndryshon nga shumë studime të tjera mbi tendencat dhe të ushqyerit, nga agjencitë apo influencuesit që i transmetojnë opinionet e tyre botës, sidomos falë rrjeteve sociale. Një studiues i trendit nuk analizon fenomene jetëshkurtër ose moda që do të harrohen deri nesër. Përkundrazi, ai njeh, emërton, vlerëson dhe interpreton zhvillimet më të rëndësishme me të cilat gastronomia dhe e gjithë industria ushqimore duhet të përshtaten dhe të përgatiten. Trendet e ushqimit janë një mjet i veçantë për këtë. Sepse ata vizualizojnë të ardhmen, edhe nëse nuk janë ende të perceptuara nga publiku. Kjo gjithashtu do të thotë: Sepse ata u ofrojnë restoranteve, hoteleve dhe kompanive të tjera në industrinë e ushqimit dhe gastronomisë mundësinë për të formësuar në mënyrë aktive kulturën e ushqimit në vend që të mbingarkohen nga ndryshimi.

TRENDET E REJA USHQIMORE

Austriaku vendas tashmë ka ekzaminuar temën e të ushqyerit nga një gamë e gjerë këndvështrimesh për më shumë se 20 vjet. Dhe vazhdon ta bëjë këtë në Raportin e fundit të Ushqimit. Duke bërë këtë, ajo mbështetet jo vetëm në ekspertizën e saj të thellë. Kjo ekspertizë përfshin studime në shkencën e të ushqyerit, psikologjinë dhe sociologjinë, dhe teknologjinë ushqimore. Ai gjithashtu bazohet në përvojën e viteve dhe një instinkt jashtëzakonisht të fortë për tendencat që ende nuk janë shfaqur. Teknologjitë dixhitale dhe inteligjenca artificiale nuk mund të konkurrojnë me të këtu. Të paktën jo ende. Honey Ritzler thotë, “Unë personalisht mendoj se AI është vërtet emocionuese sepse na jep akses në miliona burime të dhënash. Kjo e bën shumë të lehtë matjen dhe kuptimin e koncepteve këtu dhe tani. Ju mund të shihni se cilat produkte janë në tregun botëror, ku janë. Por ju nuk mund të shihni se si do të zhvillohen dhe çfarë do të thotë kjo për tregun. Sigurisht që ka ende potencial për zhvillim të mëtejshëm edhe këtu, por ne nuk jemi ende atje”.

LEXO EDHE:

Back to top button