Si dukej një motoçikletë 125 vjet më parë: “Laurin & Klement” nga fundi i shekullit të 19-të
125 vjet më parë, më 18 nëntor 1899, motoçikletat "Laurin & Klement Slavia" të tipit A dhe të tipit B u shfaqën në një udhëtim provë në Pragë. Me atë rast “Škoda” ka publikuar një rrëfim interesant.

Pak më pak se katër vjet pas themelimit të saj, prodhuesi i biçikletave nga Mlada Boleslav prezantoi këto motoçikleta moderne, teknikisht të rafinuara, të cilat pasuruan ndjeshëm gamën e produkteve.
Vendosja e motorit në kornizë në vend të rrotës së përparme uli qendrën e gravitetit, gjë që përmirësoi trajtimin dhe mbronte komponentët e motorit. Karakteristika të tjera përfshijnë ndezjen elektrike inovative dhe një karburator të dizajnuar brenda.
Sukseset tregtare dhe sportive me motoçikleta hapën rrugën për makinën e parë nga marka Mlada Boleslav, “L&K Voiturette A”, në 1905.

Një fillim i guximshëm
Mekaniku Václav Laurin dhe librashitësi Václav Klement themeluan punëtorinë e biçikletave “Slavia” në Mladá Boleslav pak para Krishtlindjeve në 1895.
Suksesi i produkteve të tyre moderne dhe me cilësi të lartë i lejoi ata të kalonin në prodhim më efikas në fabrikë, gjë që përshpejtoi zgjerimin e gamës së tyre.
Në vjeshtën e vitit 1898, Vaclav Klement vendosi synimet e tij në segmentin në rritje të motoçikletave. Në pranverën e vitit 1899, L&K u ofroi pronarëve të biçikletave një motor ndihmës me benzinë dhe shpejt u bë e qartë se e ardhmja qëndronte te motoçikletat plotësisht të zhvilluara – dhe Laurin & Klement iu përkushtuan zhvillimit të tyre.

Zgjidhje teknike unike
Tekniku intuitiv Vaclav Laurin hodhi poshtë konceptin mbizotërues të vendosjes së një motori me benzinë direkt mbi timonin e përparmë të motorit të tij, sepse ai nuk përmbushte standardet e tij të trajtimit dhe besueshmërisë. Ai i zgjidhi ato probleme duke e vendosur motorin në kornizë, më afër qendrës së motoçikletës.
Kjo jo vetëm që përmirësoi shpërndarjen e peshës, por gjithashtu mbrojti motorin me një cilindër, rezervuarin e karburantit të avulluar me karburator dhe sistemin e ndezjes nga dëmtimet mekanike me strukturën e kornizës tubulare. Ky dizajn më vonë u bë një standard botëror. Për më tepër, Laurin zëvendësoi tubin e përdorur më parë të ngrohur nga një flakë e jashtme me sistemin e tij të ndezjes elektromagnetike.
Të shtunën më 18 nëntor 1899, dy motoçikletat e para me një cilindër “L&K Slavia” u prezantuan zyrtarisht në pistën e biçikletave Pragë-Bubini: Lloji A me një motor 184 cc që prodhon 1,25 kuaj fuqi (0,9 kW), me çmim 460 guldena dhe më shumë. i fuqishëm Tipi B me 240 cc dhe 1.75 kuaj fuqi (1.3 kW) për 500 guldena.
Rrota e pasme drejtohej nga një rrip lëkure dhe shpejtësia arrinte 30 km/h dhe 40 km/h. Modelet e reja arritën sukses të madh në tregjet e huaja, përfshirë Britaninë e Madhe dhe Gjermaninë. Motoçikletat fituan një reputacion aq të fortë sa që nga viti 1904 modelet Slavia me një dhe dy cilindra u prodhuan me licencë në Dresden me emrin “Germany”.
Në të njëjtin vit, L&K prezantoi Type CCCC, një nga motoçikletat e para me katër cilindra në botë. Kjo seri arritjesh arriti kulmin me fitoren në Kampionatin Botëror jozyrtar të Motoçikletave në Dourdan në Paris (1905).

Ndërrimi i makinave
Në kulmin e epokës së tyre të motoçiklizmit, Václav Laurin dhe Václav Klement po planifikonin tashmë zhvillimin e makinës. Në prill 1905, një motor i ri me dy cilindra me një litër u zbulua në Pragë, i cili debutoi nën kapuçin e përparmë të makinës së parë të L&K, Voiturette A, më vonë atë vjeshtë.
Prodhimi i motoçikletave në Mlada Boleslav pushoi në vitin 1910 dhe vlerësohet se u prodhuan 3500 deri në 4500 njësi. Modele të tilla si “1902 Type B”, “1904 Type L” dhe një motoçikletë me dy cilindra “CCD” e vitit 1906 janë ekspozuar në Muzeun Škoda në Mlada Boleslav.
Në vitin 1907, kompania prezantoi motorin luksoz të hapur “L&K FF” – motori i parë me tetë cilindra në Evropën Qendrore. Në të njëjtën kohë, në bashkëpunim me pionierin e inxhinierisë elektrike František Krzyzyk, ata zhvilluan një automjet hibrid të bazuar në katër cilindra “Laurin & Klement E”, të pajisur me dy motorë elektrikë me rrymë të drejtpërdrejtë.
Një traditë mbresëlënëse 125-vjeçare e zhvillimit dhe prodhimit të motorit në Mlada Boleslav, e cila filloi me modelet e motoçikletave Type A dhe Type B në 1899, vazhdon edhe sot e kësaj dite.