Bota do të lëshonte pothuajse 700 milionë ton gazra më pak të dëmshëm nëse të gjithë…

Bota do të emetonte pothuajse 700 milionë tonë më pak gazra serë çdo vit – më shumë se emetimet vjetore të Kanadasë – nëse të gjithë do të ngasin biçikleta, ka nxjerrë në pah një studim i ri.

Sektori i transportit aktualisht është përgjegjës për pothuajse një të katërtën e emetimeve të gazeve serrë nga djegia e karburantit, raportoi France 24. Gjysma e këtyre emetimeve vijnë nga makinat dhe trafiku pritet të trefishohet nga mesi i shekullit.

Në një përpjekje për të dekarbonizuar transportin, qeveritë dhe industria janë kthyer në automjetet elektrike. Vetëm vitin e kaluar janë shitur 6.75 milionë prej tyre.

Numri i automjeteve të shitura monitorohet dhe publikohet çdo vit. Është më e vështirë të gjurmosh prodhimin dhe shitjen e një automjeti shumë më të vjetër me emetim të ulët – biçikletës.

Një ekip ndërkombëtar studiuesish ka përpiluar tani bazën e parë të të dhënave të pronësisë dhe përdorimit të biçikletave sipas vendit, duke përdorur modelimin statistikor për të plotësuar boshllëqet e informacionit.

Raportohet se nga viti 1962 deri në vitin 2015, prodhimi i biçikletave tejkaloi prodhimin e makinave. Më shumë se dy të tretat e 123 milionë biçikletave të prodhuara në vitin 2015 ishin në Kinë.

Në revistën Communications Earth and Environment, shkencëtarët tregojnë se pronësia e biçikletave është përgjithësisht më e lartë në vendet më të pasura, por edhe makinat përdoren më shumë atje. Tregon se një numër i madh biçikletash nuk do të thotë domosdoshmërisht një përdorim i madh i atij mjeti me dy rrota.

Ndër 60 vendet e përfshira në sondazh, biçikletat përdoren për të udhëtuar në vetëm 5% të rasteve. Në disa vende biçikletat thjesht mungojnë dhe në disa vende ku ka shumë, ato përdoren për rekreacion dhe më pak si mjet transporti.

Nëse të gjithë do të udhëtonin në punë si danezët, të cilët me biçikletë mesatarisht 1.6 kilometra, bota mund të emetonte rreth 414 milionë tonë dioksid karboni më pak çdo vit, kanë llogaritur shkencëtarët. Kjo korrespondon me emetimet vjetore të MB.

Nëse të gjithë do të ngisnin një biçikletë po aq sa holandezët, të cilët udhëtojnë 2.6 kilometra në ditë, bota do të kursente 686 milionë tonë.

“Politika globale e çiklizmit dhe zhvillimi i infrastrukturës do të mundësojë një tranzicion të stilit holandez dhe danez dhe do të çojë në përfitime të rëndësishme klimatike dhe shëndetësore të pashfrytëzuara më parë,” shkruajnë autorët.

Ata besojnë se ky përfitim i dyfishtë kërkon mbledhje më të mirë të të dhënave për çiklizmin dhe se ekziston një “nevojë urgjente për të promovuar çiklizëm të qëndrueshëm përmes mbështetjes së politikave, planifikimit dhe zhvillimit të infrastrukturës”.

Autori kryesor i studimit, Gan Liu, një profesor në Departamentin e Teknologjisë së Gjelbër në Universitetin e Danimarkës Jugore, tha se kërkimi tregoi se biçikletat kanë një rol të rëndësishëm për të luajtur në reduktimin e gjurmës së karbonit të trafikut global në të ardhmen.

Liu thekson se nuk janë vetëm përparimet teknologjike që janë të nevojshme për ndryshimet në trafik.

“Duhen gjithashtu strategji për ndryshime në kërkesë, të tilla si modelet alternative të lëvizshmërisë – transporti i përbashkët, transporti sipas kërkesës dhe ndarja e udhëtimit – si dhe zëvendësimi i makinave në distanca të shkurtra me çiklizëm”.

LEXO EDHE:

Back to top button