Çfarë duhet të dijë një fëmijë përpara se të fillojë klasën e parë?

Shumë prindër shpesh janë në humbje për atë që fëmija i tyre duhet të dijë përpara se të fillojë shkollën fillore.

Përpara se të merret një vendim, duhet të kontrollohen njohuritë, aftësitë, aftësitë motorike dhe parametra të tjerë të fëmijës që zbulojnë nëse ai është gati për detyrat e shkollës.

Sipas Ligjit të Arsimit Bazë të R.S. Maqedonia, fëmijët në klasën e parë të shkollës fillore regjistrohen në muajin maj për vitin e ardhshëm shkollor. Me rastin e regjistrimit të fëmijës në klasën e parë, prindi, përkatësisht kujdestari, është i detyruar të dorëzojë vërtetimin për vaksinat e detyrueshme të marra për fëmijën, ekzaminimin okulistik dhe stomatologjik, të lëshuar nga institucioni kompetent shëndetësor. Në klasën e parë të shkollës fillore, prindi ose kujdestari është i detyruar të regjistrojë fëmijën që do të jetë gjashtë vjeç në fund të vitit kalendarik. Përjashtimisht, fëmija mund të regjistrohet në klasën e parë nëse brenda datës 31 janar të vitit pasardhës ka mbushur gjashtë vjeç, pas një kërkese të mëparshme të prindit, pra kujdestarit dhe një mendimi të marrë nga pedagogu ose psikologu pranë Shkolla.

Regjistrimi i fëmijës në shkollë bëhet nga një komision tre anëtarësh i përbërë nga një pedagog ose psikolog ose një edukator dhe rehabilitues special dhe një mësues nga radhët e mësuesve të klasës. Komisioni formohet nga drejtori i shkollës. Nëse komisioni për një student të regjistruar vlerëson se fëmija ka një paaftësi të caktuar zhvillimore dhe prindi ose kujdestari nuk kanë paraqitur një mendim/profil funksional nga organi i vlerësimit profesional, është në interesin më të mirë të fëmijës që komisioni të referojë prindi ose kujdestari pranë organit të vlerësimit profesional, me qëllim që të përcaktohen masat e nevojshme për të mbështetur mësimin.

Pjekuria intelektuale përfshin:

  • perceptimi, kujtesa, arsyetimi
  • përqendrimi për 15 deri në 20 minuta
  • fjalim, fjalor
  • koncept numerik
  • marrëdhëniet kohore
  • njohja e ngjyrave

Është shumë e rëndësishme që fëmija të ketë zotëruar aktivitetet grafomotore, për të cilat parakusht kryesor është zhvillimi i aftësive të shkëlqyera motorike të dorës. Mund të themi se fëmija i ka përvetësuar aftësitë grafomotore nëse ka zgjedhur dorën dominuese për të shkruar, nëse e mban lapsin saktë me majat e gishtave – gishtin e madh, treguesin dhe gishtin e mesit, nëse ka presion adekuat mbi lapsin në letër, nëse mund të shënojë një rreth, një katror, ​​trekëndësh dhe romb, a ka zotëruar ngjyrosjen brenda vijave, a vizaton vizatime të dallueshme dhe a di ta shkruajë emrin e tij me shkronja të mëdha.

Fëmija nuk duhet të jetë në gjendje të lexojë, por duhet të ketë zotëruar aftësitë e paraleximit

Është e rëndësishme që fëmija të kuptojë marrëdhëniet hapësinore: lart, poshtë, përpara, prapa, sipër, brenda, poshtë, lart, por edhe të përcaktojë anën e majtë dhe të djathtë. Fëmija pritet të njohë dhe kuptojë marrëdhëniet kohore: dje, sot, nesër, para, pas, mëngjes, mesditë, mbrëmje, paradite, pasdite, si dhe ditët e javës. Përsa i përket aftësive matematikore, fëmija duhet të jetë në gjendje të numërojë deri në 20, të numërojë mbrapsht nga 10 në 0 dhe të kuptojë termat më të gjatë, më të mëdhenj, më të gjerë.

Për sa i përket të folurit dhe gjuhës, fëmija duhet të shqiptojë saktë të gjithë tingujt, të shprehet gramatikisht, të jetë në gjendje të përcaktojë verbalisht koncepte të thjeshta, ngjashmëritë dhe dallimet e koncepteve të caktuara dhe të tregojë një ngjarje ose histori të shkurtër.

Për t’u regjistruar në klasën e parë, një fëmijë nuk pritet të dijë të lexojë, por duhet të ketë zotëruar aftësitë e paraleximit. Kjo do të thotë se mund të zbërthejë fjalët e njohura në tinguj dhe rrokje, të njohë se cili tingull fillon ose mbaron një fjalë dhe të njohë simbolet e shkronjave dhe numrave. Fëmija duhet të dijë edhe konceptet bazë për veten, si emrin dhe mbiemrin, adresën, moshën, emrin e prindit, profesionin e prindit.

Shtatë aftësi të dobishme që fëmijët duhet të dinë përpara se të fillojnë shkollën:

Për të shkruar dhe lexuar emrin dhe mbiemrin e tij

Pavarësia gjatë defekimit

Për të lidhur lidhëset e këpucëve

Thjesht vishni/hiqni xhaketën

Vetëm për të veshur këpucë

Përdorni takëm në mënyrë të pavarur.

LEXO EDHE:

Back to top button