Çfarë ju tregon ngjyra e vajit të motorit për gjendjen e tij?

Drejtuesit shpesh gjykojnë gjendjen e vajit nga ngjyra e tij, më shpesh kur blejnë një makinë të përdorur. Disa madje e prekin këtë vaj për të kontrolluar konsistencën e tij. A ka kuptim të gjitha?

Vaj i zi ne nafte pas nderrimit

Edhe menjëherë pas ndryshimit të vajit të motorit në një motor nafte, ai bëhet i zi. Kjo mund të çojë në dyshime nëse është zëvendësuar edhe në shërbim.

Sigurisht, ne po flasim për një motor që tashmë ka bërë një punë të caktuar.

Siç theksojnë ekspertët, kjo është një arsye për… gëzim. Kjo do të thotë që vaji ka thithur blozën dhe e ka lidhur me vete, duke parandaluar formimin e depozitave në pjesë të ndryshme të motorit.

Bloza në vaj nuk ndikon negativisht në karakteristikat e saj, sepse ky është roli i saj.

Vaji është aq i qartë sa nuk mund të shihet

Mund të shohim vaj të pastër në shufrat e makinave të reja.

Ato që sapo dolën nga showroom kanë vaj kaq të pastër, të duhet këndi i duhur i dritës për të parë se çfarë niveli është.

Po makinat e vjetra?

Vaji i pastër shihet më së shpeshti në motorët me gaz auto. LPG nxit djegien e pastër dhe nuk prodhon një sasi të madhe të ndotësve, që do të thotë se ngjyra e vajit është e ngjashme me ngjyrën e vajit të freskët për një kohë të gjatë.

A duhet të jetë kjo një shkak për gëzim? Po.

Sidoqoftë, kur përcaktoni datën e zëvendësimit të ardhshëm, nuk duhet të ndikoheni nga ngjyra e tij. Në vajin e përdorur tashmë të një motori të tillë, por ende të pastër, grumbullohen papastërti kimike të padukshme që ndikojnë negativisht në vaj dhe përkeqësojnë karakteristikat e tij të lubrifikimit.

Është kryesisht squfur. Squfuri acidifikon vajin dhe përkeqëson vetitë e tij lubrifikuese. Kjo është arsyeja pse disa prodhues ofrojnë vajra me një përbërje që zgjat jetën e punës.

Në rastin e makinave me LPG, kur përdoret vaj standard, ekspertët rekomandojnë ndryshimin e tij shumë më shpesh sesa në makinat pa gaz.

Vaj i hollë apo i trashë?

Ne ndonjëherë përdorim viskozitetin e një vaji për të përcaktuar densitetin e tij. Është e qartë për shumë njerëz që viskoziteti 0W-20 do të thotë që vaji është i hollë, dhe p.sh. 10W-60 është një vaj i trashë.

Ju mund t’i përdorni këto terma në bisedë, por duhet të dini gjithashtu se në praktikë mund të jetë krejtësisht ndryshe. Gjithçka varet nga kushtet në të cilat funksionon vaji dhe çfarë karakteristikash ka.

Vaji me viskozitet të ulët mund të trashet në temperatura të larta dhe vaji me viskozitet të lartë mund të hollohet ndërsa motori është në punë. Kjo është për shkak të indeksit të viskozitetit të vajit.

Për shembull, një vaj 15W-40 do të ketë një viskozitet më të lartë në temperaturën e dhomës në krahasim me një vaj 0W-40. Në 100 gradë Celsius, të dy do të kenë të njëjtin viskozitet, dhe në temperatura më të larta, pra pjesët më të nxehta të motorit, vaji 0W-40 do të ketë një viskozitet më të lartë se vaji 15W-40.

Ekspertët kujtojnë se kërkimi i vajit me viskozitetin më të lartë të mundshëm është shumë i rrezikshëm, sepse standardet e prodhuesve të motorëve janë prioritet. Viskoziteti shumë i ulët ose shumë i lartë çon në një ndryshim në rezistencën e motorit dhe funksionimin e komponentëve hidraulikë, p.sh. ngritësi i valvulave.

Si rezultat, një ndryshim i pakujdesshëm i vajit mund të rezultojë, në rastin më të mirë, në rritje të zhurmës së motorit dhe ulje të performancës, dhe në rastin më të keq, në keqfunksionime të tilla si, për shembull, zgjatja e zinxhirit të kohës.

Është e rëndësishme të përdorni vetëm gamën e lejuar nga prodhuesi i motorit, edhe kur zgjidhni vetë viskozitetin. Një informacion i tillë mund të gjendet gjithmonë në udhëzimet për përdorim.

Vajrat modernë motorikë janë aq të avancuar saqë kërkojnë që blerësi të lexojë me kujdes etiketat. Shfaqja e vajit në paketim nuk duhet të ndikojë në asnjë mënyrë tek ju, aq më tepër që zakonisht e shohim në temperaturën e dhomës.

Gjithashtu, ngjyra, transparenca dhe aroma gjatë funksionimit nuk na tregojnë asgjë për karakteristikat e lubrifikimit dhe mund të jenë konfuze.

LEXO EDHE:

Back to top button