Drejtimi i më shumë automjeteve elektrike do të përmirësojë cilësinë e ajrit, sugjeron një studim i ri
Drejtimi i më shumë automjeteve elektrike do të përmirësojë cilësinë e ajrit, sugjeron një studim i ri

Hulumtimi i ri nga Universiteti i Torontos tregon se drejtimi i automjeteve elektrike në një shkallë më të madhe mund të çojë në përfitime të rëndësishme shëndetësore për popullatën.
Ekipi hulumtues përdori simulime kompjuterike për të treguar se elektrifikimi agresiv i flotës së automjeteve amerikane, i shoqëruar me një zgjerim ambicioz të prodhimit të energjisë elektrike nga burimet e rinovueshme, mund të rezultojë në përfitime shëndetësore me vlerë midis 84 miliardë dhe 188 miliardë dollarë deri në vitin 2050.
– Kur studiuesit shqyrtojnë ndikimet e automjeteve elektrike, ata zakonisht fokusohen në ndryshimin e klimës në formën e zbutjes së emetimeve të dioksidit të karbonit. Por dioksidi i karbonit nuk është e vetmja gjë që del nga shkarkimi i një automjeti. Automjetet prodhojnë shumë ndotës të ajrit që kanë një ndikim të rëndësishëm sasior në shëndetin publik. Për më tepër, provat tregojnë se ato ndikime ndihen në mënyrë disproporcionale nga popullatat me të ardhura të ulëta ose të margjinalizuara – thotë profesoresha Marianna Hatsopoulou, një nga bashkautorët e studimit.
Anëtarët e tjerë të ekipit përfshijnë autorin kryesor dhe kolegun postdoktoral Jean Schmitt, profesorët Daniel Posen dhe Heather McLean dhe Amir F.N. Abdul-Manan i ekipit të analizës strategjike të transportit të Saudi Aramco. Anëtarët e këtij ekipi kanë përdorur më parë ekspertizën e tyre në vlerësimin e ciklit jetësor për të ndërtuar modele kompjuterike që simulojnë ndikimin e drejtimit të automjeteve elektrike në shkallë të gjerë në tregun amerikan.
Në studimin e tyre të fundit, ata donin të merrnin parasysh përfitimet jo-klimatike të drejtimit të automjeteve elektrike. Ata përshtatën modelet e tyre për të simuluar prodhimin e ndotësve të ajrit të zakonshëm për djegien e karburanteve fosile, të tilla si oksidet e azotit, oksidet e squfurit dhe grimcat PM2.5.
– Këta ndotës dhe ndikimet e tyre shëndetësore janë më të lokalizuara. Nuk është e rëndësishme vetëm sa emetojmë, por edhe ku i lëshojmë ndotës – thotë Posen.
Edhe pse automjetet elektrike nuk prodhojnë emetime nga gazi i fundit, ato ende mund të jenë përgjegjëse për ndotjen e ajrit nëse termocentralet që i furnizojnë ato punojnë me lëndë djegëse fosile, si gazi natyror ose qymyri. Një ndërlikim tjetër është se as ndotja e ajrit nga rrjeti elektrik dhe as nga automjetet me djegie të brendshme nuk pritet të mbetet konstante me kalimin e kohës.
-Nëse duam të krahasojmë në mënyrë të drejtë automjetet elektrike me ato me djegie të brendshme, duhet të kemi parasysh faktin se ndotja e ajrit do të ulet me zëvendësimin e automjeteve të vjetra. Mund të shohim gjithashtu se rrjeti elektrik do të bëhet më i gjelbër me kalimin e kohës pasi të instalohen më shumë burime të rinovueshme – thotë Schmidt.
Ky konstatim ngre një pyetje tjetër: a është më i rëndësishëm dekarbonizimi i sektorit të transportit nëpërmjet futjes në përdorim të automjeteve elektrike, apo fillimisht dekarbonizimi i sektorit të prodhimit të energjisë elektrike, i cili është burimi përfundimtar i ndotjes që lidhet me automjetet elektrike?
-Nëse blejmë më shumë automjete me djegie të brendshme tani, sado efikase të jenë, do të ngecim me ato emetimet e gazrave për vite me radhë dhe do ta përhapin atë ndotje kudo që ka rrugë. Ne duhet të dekarbonizojmë sistemin e prodhimit të energjisë elektrike, por nuk kemi nevojë të presim derisa ai proces të përfundojë për të marrë më shumë automjete elektrike në rrugë. Ne duhet të fillojmë rrugën drejt një të ardhmeje më të shëndetshme sot – përfundon Hatsopoulou.