E ardhmja e makinave të vogla është në dyshim
Tranzicioni në makinën elektrike sigurisht që po ndryshon industrinë globale të automobilave. Pothuajse gjithçka në lidhje me makinat po ndryshon, nga koncepti se çfarë janë ato dhe si i projektojnë dhe zhvillojnë prodhuesit, deri te mënyra se si klientët përdorin dhe ndërveprojnë me automjetet.

Disa vende dhe prodhues janë më të gatshëm për këtë ndryshim se të tjerët, dhe e njëjta gjë mund të thuhet për segmente individuale të automjeteve, komentoi Felipe Muñoz, analist në JATO Dynamics. Ndërsa SUV-të dhe makinat premium janë përgjithësisht më të adaptueshme ndaj sistemeve të reja të fuqisë, segmentet e tjera, si makinat nënkompakt, përballen me sfida të mëdha.
E gjitha është çështje çmimi
Pavarësisht përpjekjeve të prodhuesve, bateritë janë ende një faktor i rëndësishëm në kostot e prodhimit të automjeteve elektrike. Dhe ky çmim nuk ndryshon realisht nëse është një automjet luksoz i nivelit të lartë apo një makinë e vogël qyteti.
Kjo është arsyeja pse prodhuesit evropianë dhe amerikanë të makinave kanë filluar të rrisin portofolet e tyre elektrike me makina luksoze dhe premium. Blerësit e tyre tashmë janë të gatshëm të paguajnë një çmim më të lartë, por konsumatorët që kërkojnë makina nënkompakt të përballueshme dhe makina të qytetit nuk janë të të njëjtit mendim. Kjo është arsyeja pse tani ka shumë më pak EV të vogla për të zgjedhur.
E ardhmja është e mbuluar me mjegull
Në gjysmën e parë të 2023, vetëm 18 makina të vogla elektrike të ndryshme nga segmentet “A” dhe “B” ishin në dispozicion në Evropë. Në Kinë, megjithatë, numri i tyre është pothuajse dyfish – 34, ndërsa në SHBA janë në dispozicion vetëm dy modele të tilla – “Chevrolet Bolt EV” dhe “Mini Electric”. Këto shifra janë në kontrast me sasinë e madhe të makinave të vogla me motorë me djegie të brendshme në dispozicion të blerësve.
Kjo do të thotë se ka dy rrugë përpara makinave të vogla. Nga njëra anë, disa nga ato të prodhuara në Evropë do të mbijetojnë në varësi të faktit nëse prodhuesit arrijnë të ulin kostot e baterive. Evropa është një rajon ku prodhimi i makinave është shumë i shtrenjtë, kështu që çdo rritje e kostove do të vazhdojë të dëmtojë qëndrueshmërinë financiare të segmenteve më pak fitimprurëse. Për më tepër, shtytja e fortë nga qeveritë në favor të automjeteve elektrike tashmë po i detyron prodhuesit të ndalojnë prodhimin e makinave të vogla ose ta zhvendosin atë jashtë Evropës.
Nga ana tjetër, me rritjen e këtij presioni ndaj prodhuesve evropianë, bëhet një mundësi e përkryer për industrinë kineze për të mbushur këtë boshllëk. Kina mund të prodhojë në fakt makina elektrike më të lira falë angazhimit të fortë të qeverisë dhe një fuqie punëtore më konkurruese. Një makinë nënkompakt kineze kushton mesatarisht 58% më pak se makinat nënkompakt jo-kineze, që do të thotë se ka potencialin të shkundë tregjet jashtë shtetit.
Makinat e vogla në Evropë duken të dënuara
Makinat e qytetit të prodhimit evropian dhe makinat e vogla, të paktën tani për tani, duken të dënuara. E vetmja gjë që mund t’i shpëtojë është ulja e kostove të prodhimit për të kufizuar fluksin e makinave kineze në rajon.
Megjithatë, kjo do të ngrejë një pyetje tjetër – a janë kompanitë amerikane apo evropiane të interesuara të prodhojnë makina të vogla, të cilat zakonisht nuk janë aq fitimprurëse sa segmentet më të mëdha? Dhe a munden të njëjtët prodhues të largohen plotësisht nga segmenti, duke ia lënë atë kinezëve? Ekziston një mundësi tjetër – disa marka perëndimore tashmë po investojnë në fabrika dhe prodhimin e makinave në Kinë, si për tregun vendas ashtu edhe jashtë saj.
Konsumatorët vazhdojnë të blejnë
Pavarësisht kësaj, njerëzit në mbarë botën vazhdojnë të blejnë makina të vogla. Automjetet e segmentit A dhe B përbëjnë 23% të shitjeve të makinave të pasagjerëve në Evropë në 2022, 51% në Indi, 28% në Azinë Juglindore dhe Paqësor dhe 38% në Afrikë. Si rezultat, ato janë ende një segment i rëndësishëm për sa i përket vëllimit. Dhe tani është radha e Perëndimit, e cila duhet të vendosë nëse do t’i dorëzohet prodhuesve kinezë dhe do t’u japë atyre një segment ku fitimi është shumë më i ulët apo do ta mbajë atë, edhe pse mund të ketë një humbje prej tij.