Ekstremistët ideologjikë besojnë më lehtë dezinformatat në mediat sociale – ja pse!
Ekstremistët ideologjikë besojnë më lehtë dezinformatat në mediat sociale – ja pse!
Vëzhguesit politikë janë të alarmuar nga rritja e dezinformatave në internet – një shqetësim që rritet kur ka zgjedhje. Megjithatë, ndërsa përhapja e lajmeve të rreme mund të përbëjë një kërcënim, një studim i ri zbulon se ndikimi i tij nuk është universal. Në vend të kësaj, përdoruesit me pikëpamje ekstreme politike kanë më shumë gjasa se të tjerët të ndeshen dhe të besojnë lajme të rreme.
– Keqinformimi është një problem serioz në mediat sociale, por ndikimi i tij nuk është uniform – thotë Christopher K. Tokita, autori kryesor i studimit të kryer nga Qendra për Media dhe Politika Sociale të Universitetit të Nju Jorkut (CSMaP).
Rezultatet tregojnë se metodat aktuale të luftimit të përhapjes së dezinformatave ndoshta nuk janë të zbatueshme – dhe se mënyra më efektive për ta adresuar këtë është zbatimi i shpejtë i ndërhyrjeve dhe synimi i tyre ndaj përdoruesve që kanë më shumë gjasa të jenë të cenueshëm ndaj këtyre gënjeshtrave.
– Për shkak se këta përdorues ekstremë priren ta shohin dezinformimin herët, ndërhyrjet aktuale të mediave sociale shpesh luftojnë për të kufizuar ndikimin e tyre – ato zakonisht janë shumë të ngadalta për të parandaluar ekspozimin ndaj atyre që janë më të ndjeshëm ndaj tij – shton Zeve Sanderson, CEO i CSMaP.
Metodat ekzistuese të përdorura për të vlerësuar ndikimin e dezinformatave në internet mbështeten në matjen e pikëpamjeve ose ndarjeve. Megjithatë, ata nuk arrijnë të kapin plotësisht ndikimin e vërtetë të dezinformimit, i cili varet jo vetëm nga përhapja, por edhe nga fakti nëse përdoruesit besojnë në të vërtetë informacionin e rremë.
Për të zgjidhur këtë problem, Tokita, Sanderson dhe kolegët e tyre zhvilluan një qasje të re duke përdorur të dhëna nga Twitter (tani “X”) për të vlerësuar jo vetëm sa përdorues ishin të ekspozuar ndaj një lajmi të caktuar, por edhe sa shumë do ta besonin atë.
Studiuesit kapën 139 artikuj lajmesh (nëntor 2019-shkurt 2020) – nga të cilët 102 u gjykuan si të vërtetë dhe 37 u gjykuan si të rremë ose mashtrues nga kontrolluesit profesionistë të fakteve – dhe llogaritën përhapjen e këtyre artikujve në Twitter.
Për të vlerësuar ekspozimin dhe besimin në këta artikuj, studiuesit kombinuan dy lloje të dhënash. Së pari, ata përdorën të dhënat e Twitter për të identifikuar se cilët përdorues të rrjetit ishin potencialisht të ekspozuar ndaj secilit prej artikujve. Ata vlerësuan gjithashtu shtrirjen ideologjike të çdo përdoruesi potencialisht të ekspozuar në një shkallë liberalo-konservatore, duke përdorur një metodë të vendosur që nxjerr ideologjinë e një përdoruesi nga lajmet e spikatura dhe profilet politike që ata ndjekin.
Së dyti, për të përcaktuar gjasat që këta përdorues do të besonin se një artikull është i vërtetë, ata vendosën sondazhe në kohë reale ndërsa çdo artikull qarkullonte në internet. Këto sondazhe u kërkuan amerikanëve të klasifikonin një artikull si të vërtetë ose të rremë dhe të jepnin informacion demografik, duke përfshirë ideologjinë e tyre.
Rezultatet treguan se ndërsa lajmet e rreme arritën tek përdoruesit në të gjithë spektrin politik, ata me ideologji më ekstreme (si konservatore dhe liberale) e besuan atë.
– Hulumtimi ynë tregon se të kuptuarit se kush është më pranues ndaj dezinformatave, jo vetëm kush është i ekspozuar ndaj tij, është çelësi për zhvillimin e strategjive më të mira për të luftuar dezinformimin në internet – këshillon Tokita, një shkencëtar i të dhënave në industrinë e teknologjisë.