Motori me naftë, dikur mbreti i rrugëve evropiane, po e humbet vazhdimisht betejën, pse këto motorë nuk kanë të ardhme?

Motori me naftë, dikur mbreti i rrugëve evropiane, po e humbet vazhdimisht betejën, pse këto motorë nuk kanë të ardhme?

Motori me naftë, dikur mbreti i rrugëve evropiane, po e humbet vazhdimisht betejën. Gjatë dy dekadave të fundit, pjesa e motorëve me naftë midis makinave të regjistruara rishtazi në Evropë ka rënë ndjeshëm. Sipas të dhënave të fundit nga ACEA, makinat me naftë tani përbëjnë vetëm 8.3% të të gjitha regjistrimeve të reja në Bashkimin Evropian, Mbretërinë e Bashkuar dhe EFTA-n.

Automjetet elektrike e kanë dyfishuar tashmë pjesën e tyre – 17.1%, gjë që tregon qartë drejtimin në të cilin po shkon industria e automobilave. Këto shifra zbulojnë një ndryshim dramatik në preferencat e konsumatorëve dhe prioritetet teknologjike të prodhuesve.

Eksperti i automobilave dhe drejtori i Institutit CAR në Bochum, Prof. Ferdinand Dudenhofer, e quan këtë situatë “fundin e trishtueshëm të naftës në makinat e pasagjerëve”, raporton gazeta gjermane “Auto Bild”. Shifrat e konfirmojnë këtë: në Gjermani, pjesa e motorëve me naftë midis makinave të reja në pesë muajt e parë të vitit 2025 ra në 15.3%, një rënie prej deri në 20% krahasuar me të njëjtën periudhë të vitit të kaluar.

Në Francë, Belgjikë, Itali, Austri dhe Spanjë situata është edhe më e keqe – rëniet arrijnë në 45%. Shembulli i Norvegjisë është veçanërisht drastik, ku në vitin 2025 u regjistruan vetëm 859 makina të reja me naftë, që përfaqësojnë vetëm 1.5% të shitjeve totale. Edhe pse sistemi specifik i taksave në atë vend favorizon fuqimisht makinat elektrike, simbolika është e qartë.

Makinat me naftë po zhduken nga jeta e përditshme

Situata ka ndryshuar aq shumë saqë në disa vende tërheqja fizike e naftës nga përdorimi i përditshëm ka filluar tashmë. “Në Holandë, Norvegji dhe Belgjikë, pompat e naftës në stacionet e benzinës po zhduken gjithnjë e më shumë. Kompanitë e naftës po i heqin ato dhe po i zëvendësojnë me pompa benzine”, thekson Dudenhofer. Duke pasur parasysh numrin në rënie të automjeteve që përdorin naftë, është logjike që edhe tregu të përshtatet me trendet e reja.

Evropa, dikur një treg kyç për makinat me naftë, nuk luan më një rol vendimtar në shitjet globale. Në vitin 2005, pothuajse një e treta e të gjitha automjeteve me naftë në botë ishin të regjistruara në Evropë. Sot, kjo pjesë ka rënë në 18% dhe parashikimet thonë se mund të bjerë nën 17% deri në vitin 2030.

Në Kinë, tregun më të madh të makinave në botë, makinat me naftë pothuajse nuk ekzistojnë. Dominojnë automjetet elektrike, hibridet plug-in dhe modelet me të ashtuquajturat teknologji “zgjeruese të gamës”, ndërsa nafta shihet si e shtrenjtë, e ndërlikuar dhe teknologjikisht e vjetëruar.

Mbijetesë vetëm në trafikun e mallrave

Sipas Dudenhofer, nafta do të mbijetojë vetëm në segmentin e automjeteve komerciale – dhe vetëm përkohësisht, derisa teknologjitë si qelizat e karburantit me hidrogjen të përdoren më gjerësisht. Përfundimisht, makinat me naftë mund të përfundojnë të neglizhuara, me një furnizim të pasigurt me karburant dhe pa mbështetje nga prodhuesit.

Tërheqja e furnizimit, ulja e numrit të pompave dhe tkurrja e bazës së përdoruesve krijojnë një spirale nga e cila është e vështirë të dalësh. Edhe pse nafta pati epokën e saj të artë, duket se harresa e pret atë në të ardhmen. Ky transformim i industrisë së automobilave shënon fundin e një epoke dhe fillimin e një epoke krejtësisht të re.

LEXO EDHE:

Back to top button