Njerëzit bëhen më ‘dembelë’ kur punojnë me robotë, ka zbuluar një studim i ri

Njerëzit bëhen më 'dembelë' kur punojnë me robotë, ka zbuluar një studim i ri

Njerëzit priren t’u kushtojnë më pak vëmendje detyrave kur punojnë së bashku me një robot, sipas një studimi të ri që ka gjetur prova të ‘dembelizmit social’ – ku anëtarët e ekipit punojnë më pak, duke menduar se të tjerët do ta mbulojnë punën e tyre, raporton Guardian .

Studiuesit në Universitetin Teknik të Berlinit thonë se njerëzit po vijnë për të parë robotët si pjesë e ekipit të tyre. Aty ku ata mendojnë se një koleg – ose teknologjia – po funksionon veçanërisht mirë, ose kur mendojnë se kontributi i tyre nuk do të vlerësohet, njerëzit priren të kenë një qasje më të relaksuar, thonë studiuesit.

“Puna në grup është një bekim i përzier,” thotë Ditlind Helen Zimek, autorja e parë e studimit, i cili është botuar në revistën Frontiers in Robotics and AI .

“Puna së bashku mund t’i motivojë njerëzit të bëjnë mirë, por gjithashtu mund të çojë në humbjen e motivimit sepse kontributet individuale nuk janë aq të dukshme. Ne ishim të interesuar nëse mund të gjenim efekte të tilla motivuese kur partneri i ekipit është një robot.”

Ekipi testoi hipotezën e tyre duke kërkuar nga një grup punëtorësh të kontrollonin cilësinë e një sërë detyrash; gjysma e të cilave u tha se detyrat kryheshin nga një robot. Edhe pse ata nuk punuan drejtpërdrejt me robotin, të quajtur Panda, ata njerëz e panë dhe mund ta dëgjonin atë në veprim.

Të gjithë punëtorëve iu kërkua të kryenin kontrolle për gabime të mundshme. Aktiviteti i tyre u monitorua nga studiuesit, të cilët mjegulluan imazhet e bordit që merrnin punëtorët, duke u treguar atyre vetëm një imazh që mund ta kontrollonin pasi ta hapnin atë në mënyrë aktive.

Fillimisht, ata thanë se nuk gjetën asnjë ndryshim statistikor në kohën që të dy grupet – atyre që u thanë se po punonin me një robot dhe ata që nuk punonin – kaluan duke kontrolluar tabelat, ose në zonën ku kërkuan gabime.

Megjithatë, kur studiuesit ekzaminuan shkallët e gabimeve të pjesëmarrësve, ata zbuluan se ata që punonin me Panda raportuan më pak gabime pasi panë robotin të tregonte me sukses shumë gabime. Ata thanë se kjo mund të pasqyrojë efektin “duke parë, por jo duke parë”, ku njerëzit angazhohen më pak kur mendojnë se një koleg ose burim është i besueshëm.

Ndërsa pjesëmarrësit – të cilëve iu kërkua të vlerësonin performancën e tyre – mendonin se po i kushtonin vëmendje ekuivalente, studiuesit mendonin se në mënyrë të pandërgjegjshme filluan të supozonin se Panda ishte e mirë në pikat e defekteve.

“Është e lehtë të gjurmosh se ku po shikon një person, por është shumë më e vështirë të thuash nëse ai informacion vizual është përpunuar mjaftueshëm në një nivel mendor”, tha Dr. Linda Onash, bashkëautore e studimit.

LEXO EDHE:

Back to top button