Pamjet e reja të Titanikut zbulojnë se si anija fatkeqe u përmbyt me të vërtetë

Imazhet jashtëzakonisht të detajuara 3D të rrënojave të Titanikut kanë dhënë pamjen më të qartë deri tani në orët e fundit të anijes së famshme që u mbyt në 1912 pasi goditi një ajsberg. Më shumë se 1500 njerëz humbën jetën në tragjedi.

Një kopje dixhitale me përmasa të plota zbulon forcën me të cilën anija u përgjysmua dhe u mbyt, dhe dhoma e bojlerit, e cila nuk ka qenë e aksesueshme për publikun deri më tani, ka tërhequr vëmendjen e veçantë të ekspertëve. Pamjet konfirmojnë atë që thanë të mbijetuarit, se inxhinierët punuan deri në momentin e fundit për të mbajtur ndezur dritat e anijes, raporton BBC.

Falë simulimit kompjuterik, kanë dalë gjetje të reja: duket se një seri vrimash në bykun e anijes në madhësinë e një fletë letre ishin të mjaftueshme për të shkaktuar një fatkeqësi me përmasa epike.

“Titaniku është dëshmitari i fundit i mbetur i asaj tragjedie dhe ka ende diçka për të thënë,” thotë Parkes Stevenson, një nga studiuesit kryesorë të Titanikut.

Pamjet janë realizuar si pjesë e projektit dokumentar Titanic: The Digital Resurrection, të nënshkruar nga National Geographic dhe Atlantic Productions. Anija e fundosur, e cila ndodhet në një thellësi prej gati 4,000 metrash në Oqeanin Atlantik, është filmuar duke përdorur robotë nënujorë dhe më shumë se 700,000 fotografi nga të gjitha këndet e mundshme janë përdorur për të krijuar modelin dixhital.

Ndërsa kërkimet e mëparshme kanë ofruar vetëm pamje të pjesshme të anijes së fundosur, kjo pamje ofron një pamje të plotë të Titanikut për herë të parë. Harku i anijes qëndron ende drejt në shtratin e detit, si gati për të vazhduar udhëtimin e saj. Por 600 metra më tej ka një grumbull çeliku të përdredhur, rezultat i ndikimit të fuqishëm në fundin e oqeanit pasi anija u shpërtheu.

“Është si të hetoni një skenë krimi, duhet të shihni gjithçka në kontekst”, thotë Stevenson. “Vetëm një pamje e plotë mund të na ndihmojë të kuptojmë me të vërtetë se çfarë ndodhi atë natë.”

Heronjtë në dhomën e bojlerit dhe valvula e hapur

Një nga pjesët më interesante të pamjeve të reja është pamja në dhomën e madhe të bojlerit, e vendosur në pjesën e pasme të harkut, pikërisht në pikën e thyerjes. Kaldaja duken të mbytura, duke sugjeruar se ato ishin ende në punë kur uji hyri në anije.

Një valvul i hapur u gjet gjithashtu në kuvertën e prapme, duke sugjeruar se avulli vazhdonte të rridhte te gjeneratorët e energjisë, falë inxhinierëve që ngarkuan furrat deri në frymën e tyre të fundit për të mbajtur dritat ndezur.

“Këta njerëz i mbajtën dritat dhe sistemet në punë mjaftueshëm që ekuipazhi të ulte varkat e shpëtimit. Ata e mbajtën nën kontroll kaosin për aq kohë sa mundën”, tha Stevenson, duke shtuar se valvula e hapur ishte një lloj simboli i sakrificës së tyre. Të gjithë vdiqën, por sakrifica e tyre ndoshta shpëtoi qindra jetë.

Dëmi kryesor ishte më i vogël se sa pritej

Një simulim i ri kompjuterik, i bazuar në projektet origjinale të Titanikut, kombinoi të dhënat mbi shpejtësinë, drejtimin dhe pozicionin e anijes për të rindërtuar sekuencën e saktë të ngjarjeve pasi ajo goditi ajsbergun.

“Ne përdorëm algoritme të fundit, modele kompjuterike dhe superkompjutera për të arritur në këto gjetje,” thotë Prof. Jeom-Ki Paik nga University College London, i cili drejtoi kërkimin.

Simulimi tregoi se Titaniku nuk e goditi ajsbergun drejtpërdrejt, por përkundrazi e kaloi atë, por ishte e mjaftueshme për të krijuar një sërë çarjesh të vogla përgjatë një pjese të bykut. Anija ishte projektuar për të lundruar edhe nëse katër ndarje të papërshkueshme nga uji ishin përmbytur, por dëmi, sipas simulimit, u shtri në gjashtë.

“Dallimi midis fundosjes ose mbijetesës së Titanikut ishte vrimat me trashësinë e një fletë letre. Por ato ishin të shtrira përgjatë gjatësisë së anijes dhe uji po depërtonte ngadalë por me siguri në të gjitha ndarjet,” shpjegon Simon Benson, një pedagog i arkitekturës detare në Universitetin e Newcastle.

Pjesa e poshtme e harkut nuk është e dukshme në pamje, sepse është zhytur në baltë, por mbetjet e tragjedisë janë ende të pranishme: sendet personale të pasagjerëve dhe anëtarëve të ekuipazhit janë të shpërndara në shtratin e detit.

Skanimi i Titanikut ka zbuluar shumë, por ekspertët besojnë se do të duhen vite për të analizuar të gjitha detajet.

“Titaniku na e tregon historinë e tij pjesë-pjesë”, thotë Stevenson. “Dhe kjo na lë kurioz çdo herë.”

 

 

LEXO EDHE:

Back to top button