Pas gjithçkaje fshihet një histori rrëqethëse: “Black Friday” në të kaluarën nuk kishte të bënte me blerjet
Në fillim të shekullit të kaluar, punëdhënësit u dhanë punonjësve një ditë pushimi në mënyrë që të mund të kombinonin fundjavën me Ditën e Falënderimeve. Por shitësit me pakicë e panë këtë si një mundësi të shkëlqyer për të ulur çmimet dhe për të nisur sezonin e blerjes së dhuratave.

E Premtja e Zezë është koha kur mund të përfitoni nga zbritjet e pabesueshme në dyqanet tuaja të preferuara. Bie të premten e fundit të nëntorit. Edhe pse vetë emri sugjeron se është një ditë, kohëzgjatja e këtyre promovimeve dhe zbritjeve varet ende nga dyqani, kështu që mund të zgjasë më shumë se një ditë.
Kjo shpesh nënkupton pritje në radhë të gjata dhe madje zhgënjim për shkak të mundësive të humbura, por sot mund të blini edhe online – varet nga ajo që preferoni.

Është shumë e lehtë të tërhiqesh nga emocionet e zbritjeve që të presin këtë të Premte të Zezë dhe kështu të shpenzosh shumë më tepër para nga sa kishe planifikuar. Mundohuni t’i rezistoni blerjeve impulsive, veçanërisht nëse nuk jeni të sigurt nëse vërtet keni nevojë për gjithçka që dëshironi të blini dhe nëse oferta është vërtet e mirë.
Që nga viti 2005, e Premtja e Zezë është bërë dita më e ngarkuar për sa i përket tregtisë dhe shitjeve.
Si lindi e Premtja e Zezë?
E Premtja e Zezë ndodh një ditë pas festës amerikane të Falënderimeve, e cila festohet të enjten e tretë të nëntorit.
Ka disa teori rreth asaj se si erdhi e Premtja e Zezë.
E para lidhet me shekullin e 19-të dhe kolapsin e tregut të arit, kur ajo e premte hyri në histori si “Black Friday” dhe disa vite recesioni në ekonominë amerikane.
Gjithashtu, në fillim të shekullit të kaluar, shumë punëdhënës u dhanë punonjësve të tyre një ditë pushimi në mënyrë që ata të mund të kombinonin fundjavën me Ditën e Falënderimeve dhe të kishin katër ditë pushim për të kaluar kohë me të dashurit e tyre. Megjithatë, shitësit me pakicë e panë këtë si një mundësi të shkëlqyeshme për të ulur çmimet, për të hapur sezonin e blerjes së dhuratave të Krishtlindjeve dhe për të joshur klientët që të kalojnë ditën e pushimit në blerje me zbritjet më të mira.
Që atëherë, furia e blerjeve është bërë më e fortë dhe më e fortë dhe ka arritur një ethet në fillim të viteve 1950, kur policia e Filadelfias filloi të përdorte emrin “Black Friday” për shkak të turmave të mëdha dhe kaosit që pasoi pasi turmat e qytetarëve u derdhën në dyqane.

Një teori tjetër e lidh këtë term me të ardhurat e tregtarëve. Mesa duket, ishte dita e parë që tregtarët nisën të regjistronin fitimet që kontabilistët e tyre i kishin shkruar me bojë të zezë, ndërsa pak javë më parë kishin shënuar humbje me ngjyrë të kuqe. Me fjalë të tjera, këto janë dyqane që do të ishin në të kuqe gjatë gjithë vitit – ‘në të kuqe’, dhe pas Ditës Amerikane të Falënderimeve do të ishin në të kuqe – ‘në të zezë’, për shkak të fluksit të parave nga klientët që shpenzuar për ato produkte me zbritje.
Sa zgjat e Premtja e Zezë?
Në teori, ky fenomen zakonisht duhet të zgjasë për një ditë – të premten e fundit të nëntorit. Megjithatë, në praktikë është disi ndryshe.
Fenomeni i të Premtes së Zezë është përhapur aq shumë sa zbritjet me këtë emër reklamohen gjatë gjithë muajit deri në shitjen e fundit të Krishtlindjeve. Ka pasur gjithashtu një përmbytje të caktuar të shitjeve, promovimeve, zbritjeve dhe ofertave në të cilat ndonjëherë është e vështirë të dallosh kur dhe çfarë është Black Friday.
Me të Premten e Zezë që rregullisht thyen rekord për sa i përket fitimeve, shitësit inteligjentë me pakicë kanë përfituar nga interneti dhe kanë zgjeruar mënyrën dhe kohëzgjatjen e blerjeve online.
Gjatë dhjetë viteve të fundit, shitësit me pakicë në mbarë botën kanë filluar të praktikojnë të Premten e Zezë, dhe disa vite më parë ajo mbërriti këtu. Por shumë ende ankohen se zbritjet që shfaqen atëherë nuk janë as afër atyre në dyqanet amerikane.

Natyrisht, dhe çuditërisht, e gjithë kjo nuk do të ishte e mundur pa morinë e klientëve të cilët, në kërkimin e furishëm për zbritjet më të mira, shpesh tejkalojnë kufijtë e sigurisë dhe shijes së mirë.
Në dhjetë vitet e fundit, e Premtja e Zezë ka qenë përgjegjëse për vdekjen e një duzinë amerikanësh dhe plagosjen e qindra prej tyre. Gjegjësisht, gjatë kësaj periudhe ka pasur incidente si thyerje të dyerve të dyqaneve, debate dhe deri të shtëna për shkak të parkimit, si dhe zënka dhe konfrontime të armatosura – të gjitha për shkak të një objekti.
Situata është përshkallëzuar aq shumë sa sot ka faqe interneti që regjistrojnë të gjitha aksidentet që ndodhin gjatë të Premtes së Zezë dhe listat e shteteve të SHBA ku është më e rrezikshme dhe më e sigurta të bësh pazar gjatë kësaj periudhe, çka do të thotë se policia i ka duart plot.