Pse është mirë që një fëmijë të luajë i pavarur?

Loja është një aktivitet spontan, vullnetar, i këndshëm dhe krijues i fëmijës që forcohet dhe shpërblehet. Nëpërmjet lojës, fëmija njeh veten, botën dhe mëson.

Me ndihmën e lojës, fëmija zhvillon aftësitë e tij të ndryshme. Ai mëson, argëtohet, zhvillon aftësitë motorike, mendon, krijon, zhvillon anën e tij krijuese dhe imagjinative, bëhet i pavarur dhe përvetëson shumë ide. Loja ndikon në zhvillimin e të menduarit, në përvetësimin e përvojës dhe njohurive, në jetën emocionale dhe sociale të fëmijës dhe kontribuon në zhvillimin e të folurit.

Fëmijët kanë nevojë për materiale dhe lodra që nxisin zhvillimin fizik dhe mendor. Veçanërisht të përshtatshme janë këto lodra didaktike, të cilat zakonisht kanë një etiketë se është një lodër didaktike dhe për cilën moshë lodra është e përshtatshme.

Sidoqoftë, nuk duhet të harrojmë lodrat e zakonshme, si kukullat, makinat, figurinat e kafshëve, lopatat – këto lodra gjithashtu inkurajojnë fëmijët të mendojnë dhe të zhvillojnë imagjinatën e tyre. Prandaj, lodrat e mira nuk janë domosdoshmërisht diçka të veçantë dhe të pazakontë, por edhe lodra të njohura, të zakonshme. Me ta, fëmijët zhvillojnë imagjinatën e tyre. Sa më e thjeshtë të jetë lodra, aq më gjatë do të jetë i interesuar fëmija të luajë me të. Prandaj, përveç një tufe lodrash që përmbajnë efekte të ndryshme zanore dhe drite, shumë fëmijë përfundojnë duke luajtur me enë plastike, fletëpalosje ose pako/kuti.

Në fakt, fëmijët janë të predispozuar për lojë të pavarur që nga lindja. Deri në vitin e dytë fëmija është më i interesuar për të rritur të rëndësishëm sesa për moshatarët, ndaj në këtë periudhë dominon loja individuale ose e pavarur. Fëmija ende nuk mund të luajë me moshatarët e tij, ai mund të vëzhgojë vetëm fëmijët e tjerë. Kjo është periudha kur mund ta prezantojmë fëmijën të luajë me ndihmën e nënshtresave të ndryshme.

Gjithnjë e më shumë popullor është ideja për të krijuar vetë një rrogoz polivinil ose një qese transparente, në të cilën hidhni lëng me ngjyrë, pelte, shtoni tekstura dhe forma të ndryshme dhe më pas fëmija kalon nëpër polivinil dhe vëzhgon lëvizjen, ndryshimin e forma dhe tranzicioni i ngjyrave të materialit. Ju gjithashtu mund të qepni materiale të ndryshme, forma, fotografi dhe pajisje zanore në një copë pëlhure më të madhe, e cila do ta përgatisë fëmijën tuaj për lojë dhe eksplorim të pavarur.

Ndërmjet vitit të dytë dhe të tretë, loja paralele shfaqet kur disa fëmijë janë bashkë. Fëmija dëshiron të jetë me bashkëmoshatarët e tij, por ende nuk është në gjendje të bashkëpunojë plotësisht me ta. Kështu, fëmijët në këtë moshë kryesisht luajnë ende vetëm, por tashmë ka elemente të imitimit të lojës së të tjerëve dhe marrjes së lodrave nga të tjerët. Ndonjëherë si prindër duhet të ndërmjetësojmë sepse mund të çojë shpejt në një lloj debati apo mosmarrëveshjeje. Me kalimin e kohës, fëmijët bëhen gjithnjë e më shumë të prirur për lojërat në grup, por megjithatë është e nevojshme t’i jepet kohë fëmijës kur ai mund të luajë ose të bëjë gjëra vetëm, sepse loja e pavarur sjell përvetësimin e aftësive të reja, rrit gamën e vëmendjes. forcon këmbënguljen, përmirëson vetëbesimin, zhvillon imagjinatën dhe zgjon gjithnjë e më shumë kënaqësi tek fëmija.

Nëse fëmija kërkon shoqërinë tuaj të drejtpërdrejtë në lojë, së pari bashkohuni me të, por kur vini re se pas disa minutash ai po ecën më mirë në lojë, largohuni sa më pak dhe filloni në mënyrë sovrane të bëni diçka tjetër. Kini kujdes megjithatë, qëllimi i inkurajimit të lojës së pavarur të fëmijës suaj është që të mos luani më kurrë me të. Koha që kaloni duke luajtur me fëmijën tuaj është e paçmueshme për të, kështu që nuk do të ketë asgjë të keqe nëse herë pas here i bashkoheni në lojë, e drejtoni, ndihmoni dhe inkurajoni. Mbi të gjitha, është e rëndësishme ta lavdëroni atë për gjëra të vogla dhe arritje të ndryshme, vetëm dhe së bashku.

LEXO EDHE:

Back to top button