Ulja e emetimeve të dioksidit të karbonit “nuk do të jetë e mjaftueshme për të shmangur ndryshimet katastrofike klimatike”

Getty

Rritja e emetimeve të ndotësve toksikë më pak të njohur duhet gjithashtu të trajtohet nëse temperaturat globale do të mbeten në nivele të sigurta, thonë shkencëtarët. Ndotësit përfshijnë metanin, ftohësit hidrofluorokarbon, blozën e zezë të karbonit, smogun e ozonit në nivelin e tokës dhe oksidin e azotit.

Studiuesit besojnë se vetëm ulja e shpejtë e emetimeve të karbonit nuk do të mbajë temperaturat globale në 1.5 gradë mbi nivelet para-industriale, një prag që konsiderohet i sigurt për njerëzimin. Nëse temperaturat rriten mbi atë nivel, mund të kapërcehen “pikat kthese” të rrezikshme dhe të pakthyeshme, duke shkaktuar dëme të mëdha në mjedis.

Në fakt, ulja e emetimeve të dioksidit të karbonit vetëm nuk ka gjasa të ndalojë rritjen e temperaturave globale më të larta se dy gradë mbi nivelet para-industriale. Studimi zbuloi se gazrat e tjerë kontribuojnë pothuajse aq shumë në ngrohjen globale sa dioksidi i karbonit. Shumica e tyre qëndrojnë vetëm për një kohë të shkurtër në atmosferë, që do të thotë se prerja e tyre ngadalëson ngrohjen më shpejt se çdo strategji tjetër zbutëse.

Deri më tani, rëndësia e këtyre ndotësve jo-dioksid karboni është nënvlerësuar nga shkencëtarët dhe politikëbërësit dhe është lënë në masë të madhe neglizhuar në përpjekjet për të luftuar ndryshimin e klimës.

Raportet e fundit nga Paneli Ndërqeveritar për Ndryshimet Klimatike thonë se ulja e emetimeve të karburanteve fosile – burimi kryesor i dioksidit të karbonit – duke dekarbonizuar sistemin energjetik dhe duke kaluar në energji të pastër, në mënyrë të izoluar, e bën ngrohjen globale më të keqe në afat të shkurtër.

Kjo është për shkak se djegia e lëndëve djegëse fosile gjithashtu lëshon aerosole sulfate, të cilat veprojnë për të ftohur klimën – dhe këto reduktohen së bashku me dioksidin e karbonit kur kaloni në energji të pastër.

Këto sulfate ftohëse bien nga atmosfera brenda ditëve në javë, gjë që çon në ngrohjen e përgjithshme për dekadën e parë ose dy.

Studimi i ri, i botuar në revistën Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), thekson se përqendrimi ekskluzivisht në reduktimin e emetimeve të karburanteve fosile mund të rezultojë në ‘ngrohje të dobët, afatshkurtër’ e cila mund të shkaktojë që temperaturat të kalojnë pragun 1.5 gradë deri në vitin 2035. dhe pragun e dy gradëve deri në vitin 2050.

Në të kundërt, një strategji për të reduktuar emetimet e dyoksidit të karbonit dhe ndotësve të tjerë do të ndihmonte botën të kufizonte temperaturat në ‘shumë poshtë’ dy gradë mbi nivelet para-industriale dhe do të rriste shanset tona për të qëndruar nën 1.5 gradë të ngrohjes.

Studiuesit thonë se plani i tyre për të trajtuar të dy llojet e ndotësve i ofron njerëzimit “shpresën e vetme” për të arritur në vitin 2050 pa shkaktuar ndryshime të pakthyeshme dhe katastrofike klimatike.

Ulja e emetimeve të dioksidit të karbonit mbetet jetike sepse do të përcaktojë të ardhmen e planetit përtej vitit 2050 dhe për shkak se karburantet fosile vrasin më shumë se tetë milionë njerëz përmes ndotjes së ajrit dhe dëmtojnë të korrat, shtojnë studiuesit.

LEXO EDHE:

Back to top button