Çfarë duhet të mësojmë nga Finlanda – fituesja e çmimit të sigurisë rrugore?
Çfarë duhet të mësojmë nga Finlanda - fituesja e çmimit të sigurisë rrugore?

Në dhjetë vitet e fundit, Finlanda ka arritur të zvogëlojë numrin e vdekjeve në rrugë me 29 për qind. Rënia mesatare e numrit të personave të vrarë në aksidente trafiku në të gjithë Bashkimin Evropian është 16 për qind.
Finlanda e arriti këtë sukses falë një sërë masash, nga ulja e kufirit të shpejtësisë në zonat urbane dhe instalimi i kamerave automatike të shpejtësisë në pothuajse 3000 kilometra rrugë kryesore, deri te ndërtimi i shtigjeve për këmbësorë dhe biçikleta dhe 400 kilometra autostrada.
Për shkak të gjithë kësaj, këtë vit vendi fitoi çmimin e Indeksit të Performancës së Sigurisë së Trafikut të Pasagjerëve (PIN) për përparimin e tij të jashtëzakonshëm në sigurinë rrugore. Lajmi për çmimin u njoftua këtë verë nga Këshilli Evropian i Sigurisë Rrugore, një organizatë jofitimprurëse me qendër në Bruksel.
– Në Finlandë ekziston një shprehje “aksidentet nuk vijnë pa paralajmërim”. Ky mund të jetë një shpjegim pse finlandezët kanë një qasje kaq gjithëpërfshirëse dhe strategjike me të cilën duan të mbulojnë sa më shumë aspekte të ndryshme të rreziqeve të rrugëve – thekson Antonio Avenoso, drejtor ekzekutiv i Këshillit.
-Përmirësimi i aftësive të udhëtarëve të ndryshëm të moshave të ndryshme. Ai përfshin gjithashtu një analizë të numrit të shkollave që ofrojnë edukim trafiku për fëmijët e moshës shkollore, si dhe numrin e aksidenteve në të cilat viktima janë fëmijë ose të rinj;
– Mundësimi i policisë për kryerjen e testimit të rastësishëm të drogës dhe alkoolit të drejtuesve të mjeteve.
Në Finlandë, shkalla e vozitjes nën ndikimin e alkoolit është shumë më e ulët se mesatarja e BE-së dhe një shumicë e madhe e qytetarëve e konsiderojnë këtë sjellje të rrezikshme si të papranueshme. Ndarjet e drejtimit në gjendje të dehur duhet të instalohen në të gjithë autobusët e shkollave dhe taksitë në vend, si dhe në automjetet e personave të dënuar për drejtimin e automjeteve nën ndikim, si pjesë e një programi rehabilitimi afatgjatë që përdoret në vend të ndalimit të drejtimit .
– Përpjekjet nuk ndalen edhe kur ndodh një aksident. Finlanda është i vetmi vend në Evropë që kryen një hetim të detajuar për çdo aksident fatal – thotë Avenoso.
Finlanda mori çmimin në të njëjtën kohë kur u publikua një raport që tregonte se 20,418 njerëz vdiqën në rrugët e BE-së vitin e kaluar, vetëm 1 për qind më pak se në vitin 2022. Për të mbyllur hendekun midis suksesit dhe stagnimit të Finlandës në pjesën tjetër të BE-së, ETSC bën thirrje për krijimin e një agjencie të sigurisë rrugore të BE-së që do të mbikëqyrë futjen e automjeteve të automatizuara, si dhe kompetencat për të hetuar aksidentet, përshtatur rregulloren e sigurisë së automjeteve. për shkak të zhvillimit të shpejtë të teknologjisë dhe përmirësimit të inspektimeve që do të siguronin mirëmbajtjen e atyre teknologjive.