A janë fjalëkalimet tuaja ndër më të dobëtat?

Një analizë e më shumë se 19 miliardë fjalëkalimeve të rrjedhura zbulon se ripërdorimi i fjalëkalimeve të dobëta mbetet i përhapur dhe shqetësues. Fjalëkalime si "123456" vazhdojnë të dominojnë dhe deri në 94% të fjalëkalimeve ripërdoren ose përdoren në llogari të shumta online.

Disa incidente të mëdha gjatë vitit të kaluar kanë bërë që miliarda fjalëkalime dhe të dhëna personale të përfundojnë në duart e kriminelëve kibernetikë.

Ekipi kërkimor i Cybernews kreu një studim gjithëpërfshirës mbi fjalëkalimet e rrjedhura dhe trendet e krijimit të fjalëkalimeve në vitin 2025.

“Po përballemi me një epidemi të përhapur të ripërdorimit të fjalëkalimeve të dobëta. Vetëm 6% e fjalëkalimeve janë unike. Për shumicën e përdoruesve, siguria mbështetet në vërtetimin me dy faktorë – nëse aktivizohet fare”, thuhet në raportin e Cybernews.

Pavarësisht përpjekjeve të vazhdueshme për të edukuar përdoruesit mbi krijimin e fjalëkalimeve të sigurta, nuk ka pasur pothuajse asnjë përparim në dekada, duke treguar një nevojë urgjente për një miratim më të shpejtë të metodave më të sigurta të vërtetimit.

Shumica e njerëzve përdorin fjalëkalime që janë 8 deri në 10 karaktere të gjata (42%), gjë që përkon me faktin se shumë sisteme nuk lejojnë fjalëkalime më të shkurtra. Pothuajse një e treta (27%) e fjalëkalimeve të analizuara përmbajnë vetëm shkronja të vogla dhe numra. Rreth 20% e fjalëkalimeve unike përmbajnë një kombinim shkronjash të vogla dhe të mëdha dhe numrash, por jo karaktere të veçanta. Çuditërisht, fjalët vulgare ose ofenduese janë shpesh pjesë e fjalëkalimeve. Fjalëkalimet standarde dhe “dembele” si “password”, “admin” dhe “123456” janë ende ndër më të përdorurat.

Seti i të dhënave të analizuara përfshin fjalëkalime të zbuluara në rreth 200 incidente gjatë një periudhe 12-mujore, duke filluar nga prilli 2024 – një total prej 19,030,305,929 fjalëkalimesh. Vetëm 1,143,815,266 (6%) janë unike.

Studiuesit paralajmërojnë se kriminelët kibernetikë mund të përdorin fjalëkalimet e marra për të aksesuar informacione të tjera të ndjeshme, të tilla si adresat e email-it dhe të dhënat personale.

Fjalëkalimi “1234” përbën deri në 4% të të gjitha fjalëkalimeve të zbuluara – mbi 727 milionë fjalëkalime përdorin këtë varg të thjeshtë. Fjalëkalimi “123456” shfaqet 338 milionë herë, ndërsa “password” dhe “123456” kanë qenë ndër fjalëkalimet më të zakonshme që nga viti 2011.

“Problemi i ‘fjalëkalimit të paracaktuar’ është ende një nga modelet më të rrezikshme në të dhënat e rrjedhura”, paralajmërojnë studiuesit. Fjalëkalime si “password” (56 milionë) dhe “admin” (53 milionë) tregojnë se përdoruesit mbështeten shumë në fjalëkalime të thjeshta dhe të parashikueshme – diçka që hakerët e kanë ditur dhe shfrytëzuar prej kohësh.

Shumë pajisje vijnë me cilësime fabrike, siç janë ruterët me “admin/admin” ose telefonat me një PIN prej “1234”, të cilin përdoruesit ose nuk e ndryshojnë kurrë ose e përdorin në pajisje të tjera.

Emrat e njerëzve janë përbërësi i dytë më i zakonshëm në fjalëkalime. Fjalëkalimet me emrin Anna ishin më të njohurat – ky emër ishte pjesë e pothuajse 1% të fjalëkalimeve, ose 178.8 milionë. Emri shfaqet edhe në fjalë të tjera të zakonshme, të tilla si “banana” (në 3.7 milionë fjalëkalime).

Shumë përdorues zgjedhin fjalë pozitive në fjalëkalimet e tyre – “dashuri” (87 milionë), “sun” (34 milionë), “dream” (6.1 milionë), “happiness” (6.9 milionë) dhe “freedom” (2 milionë) janë ndër më të zakonshmet, të gjitha në anglisht.

Termat më të përdorur në kulturën pop përfshijnë “Mario” (9.6 milionë), “Joker” (3.1 milionë), “Batman” (3.9 milionë), “Thor” (6.2 milionë) dhe “Elsa” (2.9 milionë).

Fjalë të tjera të përdorura shpesh janë emrat e vendeve, qyteteve, ushqimeve, markave, natyrës, kafshëve dhe stinëve ose muajve. Qyteti më i njohur është Roma (13 milionë), “luan” shfaqet në 9.8 milionë fjalëkalime dhe “fox” në 7.8 milionë. “Vera” është stina më e popullarizuar, dhe ditët dhe muajt e preferuar janë e hëna (0.8 milionë), maji (28 milionë) dhe prilli (5.2 milionë).

Përdoruesit shpesh frymëzohen nga ushqimi – pica, çaji, molla, orizi dhe portokalli janë zgjedhje të zakonshme.

Emrat e kompanive të teknologjisë si “Google”, “Facebook” dhe “Kia” janë pjesë e miliona fjalëkalimeve.

Pothuajse 24 milionë përdorues besojnë se fjala “zot” do ta bëjë fjalëkalimin e tyre më të sigurt, ndërsa 20 milionë zgjodhën “ferrin”.

 

LEXO EDHE:

Back to top button