Amerikanët janë krejtësisht të hutuar nga efekti i tarifave me të cilat presidenti amerikan Donald Trump ka tronditur botën
Amerikanët janë krejtësisht të hutuar nga efekti i tarifave me të cilat presidenti amerikan Donald Trump ka tronditur botën

Kur kamera e tij e iPhone pushoi së punuari kohët e fundit, njujorkezi Richard Medina nuk humbi kohë. Ai e dinte se së shpejti çmimet e telefonave celularë mund të rriteshin ndjeshëm për shkak të tarifave të reja të vendosura nga presidenti aktual i SHBA, Donald Trump. Ai menjëherë thirri operatorin e tij dhe kërkoi një zëvendësim.
“Unë thashë, ‘Duhet ta zëvendësojmë atë menjëherë’.” “Le ta zgjidhim këtë,” thotë Medina 43-vjeçare, sipas BBC.
Shpejtësia e tij në reagim reflekton një nervozizëm më të gjerë në Amerikë, ku familjet po përgatiten gjithnjë e më shumë për rritje drastike të çmimeve dhe mungesa të mundshme që vijnë nga tarifat e reja të shpallura nga Trump këtë muaj.
Ndërsa disa qytetarë nxitojnë të rezervojnë paraprakisht, të tjerë janë të hutuar dhe të pasigurt se çfarë të bëjnë, duke shpresuar se presidenti do të ndryshojë mendje në fund të fundit – gjë që nuk përjashtohet duke pasur parasysh ndryshimet e tij të shpeshta natyrisht.
Trump ka ndryshuar tashmë planet e tij disa herë nën presionin e tregut. Së pari, ajo shtyu disa tarifa për vende si Bashkimi Evropian, duke futur një të ashtuquajtur pauzë 90-ditore. Më pas, mes trazirave të ripërtëritura të bursës, ai përjashtoi telefonat inteligjentë dhe pajisjet e tjera elektronike nga taksat doganore, vetëm disa ditë pasi Medina nxitoi të blinte një celular të ri.
“Unë nuk mund të vazhdoj me presidentin. Çdo ditë është diçka e re,” tha Anna Woods, 42 vjeç, nga Brooklyn, e cila kohët e fundit mori një njoftim nga kampi veror i djalit të saj se tarifat e reja mund të rrisin çmimet e gjërave të zakonshme si bluzat.
Tarifat e reja përfshijnë një taksë 10% për shumicën e produkteve të importuara, me një tarifë 145% të vendosur për mallrat kineze. Kina është eksportuesi i tretë më i madh në SHBA, pas BE-së dhe Meksikës, dhe një burim kryesor i shumë nevojave themelore – nga telefonat inteligjentë te këpucët dhe çadrat.
Këto masa bazohen në tarifat e vendosura më parë 25% për makinat, çelikun, aluminin dhe mallrat nga Kanadaja dhe Meksika. Në përgjithësi, tarifat e Trump kanë sjellë normën mesatare të tarifave efektive për importet e SHBA në nivelin më të lartë në më shumë se njëqind vjet.
Dyqanet nuk po ndjejnë shumë ndikim tani për tani, sepse shumë kompani kanë porositur paraprakisht mallra për t’u mbrojtur nga rritja e çmimeve. Por analistët presin që çmimet të rriten në muajt e ardhshëm, veçanërisht për veshjet, artikujt prej lëkure, pajisjet elektronike dhe lodrat – të gjitha këto prodhohen kryesisht në Kinë.
Sipas vlerësimeve nga Universiteti Yale, çmimet e veshjeve mund të rriten me më shumë se 60%, ilaçet bazë me 12%, dhe ushqimet me 2.6%. Në përgjithësi, një familje mesatare amerikane mund të përballet me një rritje të kostos prej rreth 4,700 dollarë nëse mbajnë të njëjtat zakone shpenzimesh.
Jamie Casey, një nënë 38-vjeçare nga Brooklyn, ishte në dyqanin Target duke blerë ushqim për fëmijë dhe rroba për vajzën e saj njëvjeçare.
“Jam shumë e shqetësuar”, tha ajo për BBC. “Nuk do të thosha se jam në panik kur blej, por më intereson shumë se si do të zhvillohet gjithçka”.
Zinxhirët e mëdhenj si Walmart dhe Target panë rritje më të madhe në javët para shpalljes së Trump dhe shitjet e tyre u rritën më pas, sipas të dhënave nga kompanitë analitike Placer.ai dhe ConsumerEdge.
Amazon, e cila dominohet nga shitësit kinezë, po sheh gjithashtu një rritje të ngjashme. CEO i Amazon Andy Jessee tha për CNBC se blerjet përmes platformës së tyre janë rritur dukshëm.
“Unë nuk do të thosha se është një blerje masive me panik, por padyshim që ka një tendencë të gjerë grumbullimi,” tha Michael Gunther i ConsumerEdge.
Cristina Montoya, një pensioniste 74-vjeçare, ka grumbulluar ngadalë ushqime të konservuara dhe fruta të ngrira për muaj të tërë. “Ti nuk shkoje në dyqan i nervozuar më parë,” thotë ai. “Tani ndihem sikur duhet të blej më shumë gjëra sepse nuk e dini se çfarë do të ndodhë.”
Futja e tarifave shkaktoi përçarje shtesë në treg. Disa shitës me pakicë kanë vendosur tashmë detyrime shtesë, ndërsa të tjerë kanë anuluar fare porositë nga Kina sepse nuk duan të rrezikojnë humbje.
Analistët në Macquarie po paralajmërojnë se mund të ketë mungesa të produkteve që importohen pothuajse ekskluzivisht nga Kina – si karroca, libra për ngjyrosje dhe çadra.
Megjithatë, rritja e konsumit konsiderohet të jetë jetëshkurtër. Shumë amerikanë, nëse çmimet rriten ndjeshëm, do të kërkojnë zëvendësues më të lirë, do të shtyjnë blerjet ose do të heqin dorë krejtësisht – gjë që mund të godasë seriozisht ekonominë amerikane, e cila varet shumë nga konsumi.
Kathy Bostjancic, kryeekonomiste në Nationwide, vlerëson se ekonomia amerikane do të rritet vetëm 0.5% këtë vit dhe papunësia do të arrijë në 5% – niveli më i lartë që nga pandemia në 2021.
JP Morgan madje parashikon një recesion. “Konsumimi mund të mbetet i fortë në mars dhe prill, por kjo do të jetë pasojë e blerjeve të hershme për shkak të frikës nga rritja e çmimeve”, tha Bostjancic. Pas kësaj pritet një rënie e konsumit”.