Çfarë sjell 2025? Nga ndalimi i humbjes së TikTok dhe Google në gjykatë e deri te kufizimet e reja për adoleshentët
Në vazhdim të serisë sonë të parashikimeve nga gazetarët dhe ekspertët kryesorë të teknologjisë për vitin 2025, ju sjellim pamjen e një prej zërave më me ndikim në botën e teknologjisë. Casey Newton, ish-redaktor i teknologjisë në The Verge dhe themelues i buletinit të respektuar të Platformer.

Casey Newton është një nga gazetarët kryesorë të teknologjisë në Amerikë dhe themeluesi i buletinit Platformer. Pas shumë vitesh si redaktor i teknologjisë në The Verge, në vitin 2020 ai lançoi Platformer – një botim me ndikim që merret me rrjetet sociale, politikat e teknologjisë dhe të ardhmen e komunikimit. Newton është i njohur për analiza të hollësishme dhe raporte ekskluzive mbi kompanitë kryesore të teknologjisë si Meta, X dhe TikTok. Platformer është bërë shpejt një lexim i domosdoshëm për profesionistët e teknologjisë, sipërmarrësit dhe këdo që është i interesuar se si teknologjia formon shoqërinë.
15 parashikime për vitin 2025
Ndalimi i TikTok hyn në fuqi. Me pranimin e Gjykatës së Lartë për të dëgjuar çështjen, dikush mund të mendojë se gjyqtarët do të pengonin ByteDance të heqë dorë nga pasuria e saj më e vlefshme. Megjithatë, është po aq e mundshme që shumica e gjyqtarëve do të duan të theksojnë shqetësimet e Kongresit për sigurinë kombëtare dhe privatësinë e të dhënave, dhe në proces të dobësojnë Amendamentin e Parë. Trump mund të gjejë ende një mënyrë për të shpëtuar aplikacionin, por ndërkohë, gjyqtarët pritet të qëndrojnë në anën e Kongresit dhe t’i bëjnë presion presidentit që ta heqë çështjen.
Fillon një luftë kulturore mbi inteligjencën artificiale. Presidenca e parë e Trump është shënuar nga shpërthime pothuajse të përditshme nga konservatorët që pretendojnë paragjykime në mediat sociale, duke rezultuar në një seri seancash jashtëzakonisht joproduktive pa legjislacion të ri. Këto shpërthime dhe seanca dëgjimore pritet të kthehen vitin e ardhshëm kur republikanët në Kongres të fillojnë të marrin në pyetje chatbotet liberale dhe të kërkojnë “neutralitet” në inteligjencën artificiale.
Siguria e fëmijëve po bëhet temë edhe për chatbots . Legjislaturat e shtetit dhe prokurorët e përgjithshëm të shtetit do të vazhdojnë të kërkojnë kufizime shtesë për adoleshentët që përdorin aplikacione sociale. Me gjithnjë e më shumë adoleshentë që përdorin chatbot , pritet të rritet presioni mbi laboratorët e AI për të shtuar kufizime, etiketa paralajmëruese dhe veçori të sigurisë për përdoruesit nën moshën 18 vjeç.
Google, Apple ose të dyja kompanitë do të fillojnë të ofrojnë verifikim të moshës në nivelin e pajisjes. Nën presionin në rritje dypartiake, një ose të dy nga pronarët e dyqaneve të mëdha të aplikacioneve do të përfitojnë nga fitorja politike që paraqet verifikimi në nivel pajisjeje. Prindërit do të mund të caktojnë moshën e fëmijëve të tyre kur të konfigurojnë për herë të parë një llogari dhe kjo moshë do t’u kalohet zhvilluesve të aplikacioneve, në mënyrë që ata të mos kenë nevojë ta bëjnë verifikimin individualisht. Kjo mund të bëhet në një mënyrë që mbron privatësinë duke i mbajtur fëmijët më të sigurt.
Inteligjenca artificiale do të tregojë përmirësime të vazhdueshme graduale , por pa kërcime eksponenciale. Ndërsa trajnimi i modelit më të fundit godet murin në përmirësim, laboratorët e AI do të duhet të bëhen më kreativë: të investojnë në vektorë të tjerë të shkallëzimit dhe në kërkime bazë për të kërkuar përparime. Lajmi i keq mund të jetë se zgjidhjet e thjeshta të ligjit të shkallëzimit janë ezauruar; Lajmi i mirë është se platformat sapo kanë filluar të eksplorojnë se si t’i kthejnë modelet e gjuhës në produkte të nivelit të lartë. Nëse viti 2024 ishte viti i ekipeve kërkimore, 2025 do të jetë viti i ekipeve të produkteve.
Viti i parë i “epokës së agjentëve” është kryesisht zhgënjyes. Agjentët e parë të AI filluan të shfaqen në fund të këtij viti. Të gjithë janë në fazat e hershme eksperimentale dhe asnjë nuk është asistenti i përsosur i AI i ëndrrave tona. Agjentët më të mirë do të bëjnë gjëra mbresëlënëse, por ngadalë dhe në mënyrë jokonsistente. Deri në fund të vitit 2025, shumica e njerëzve nuk do t’i përdorin ato rregullisht.
Kompanitë e mëdha të AI mbeten konkurruese me njëra-tjetrën. Me talentin pak a shumë të shpërndarë në mënyrë të barabartë midis lojtarëve më të mirë dhe të gjithë që përpiqen pak a shumë të njëjtat teknika për të përmirësuar modelet e tyre, askush nuk do të marrë drejtimin në 2025. Në vend të kësaj, prisni ndryshime të rregullta në krye të Chatbot Arena.
Meta ka një skandal me Llamën. Duke qenë se qeveria kineze po përdor tashmë modelin Llama me burim të hapur të Metës për të zhvilluar aplikacione ushtarake, me siguri nuk do të kalojë shumë kohë para se Llama të zbulohet se luan një rol kyç në diçka që Meta do të ndihet i detyruar të kërkojë falje.
Të gjithë po kopjojnë Meta Ray-Bans. Gjigantë të tjerë të teknologjisë po përqafojnë idenë se syzet, jo kufjet, janë ato që do t’i bëjnë aplikacionet e realitetit të përzier një sukses. Deri në fund të vitit 2025, konsumatorët do të kenë më shumë alternativa të mira të Meta Ray-Ban për të zgjedhur.
Dështimi i “Apple Intelligence” rezulton në refuzimin e strategjisë ekzistuese të kompanisë. Apple është munduar të krijojë përshtypjen se nuk ka mbetur prapa në AI, por thjesht po pret momentin e duhur. Ky tregim do të humbasë fuqinë në vitin 2025 pasi më shumë përdorues injorojnë përmbledhjet e padobishme të mesazheve me tekst të kompanisë dhe integrimin e ChatGPT me fërkime të larta në favor të shkarkimit të ChatGPT thjesht si një person normal. Deri në fund të vitit, Apple do të përpiqet të tregojë një histori tjetër.
“Remarkable Alexa” nuk i përmbush pritshmëritë. Duke qenë se ChatGPT është falas për të gjithë, përmirësimi i vonuar prej kohësh i Alexa me modelet gjuhësore nuk po arrin të tërheqë shumë klientë me një çmim të përfolur prej 5-10 dollarë në muaj. Deri në fund të vitit, Amazon e kupton se është më mirë si një përfitim për abonentët Prime – ose më mirë akoma, me reklama të synuara nga AI për jo-abonentët.
Google humbet provat antitrust për reklamat. Këtë vit, Google u zbulua se kishte ruajtur ilegalisht monopolin e kërkimit. Dominimi i tij i reklamave në internet është i lidhur ngushtë me monopolin e tij të kërkimit dhe një gjykatës pritet të bjerë dakord kur një vendim për çështjen e dytë të madhe antitrust të Google të dalë vitin e ardhshëm.
Bluesky dhe Threads mbeten në një rivalitet produktiv. Në fund të vitit 2024, Threads ishte rrjeti më i madh për nga numri i përdoruesve, por Bluesky kishte një intuitë se platforma do të kishte sukses, bazuar në entuziazmin e komunitetit të saj. Bluesky mbetet një platformë shumë më e vogël, por vazhdon të ketë ide të mira, nga burimet kronologjike të paracaktuara deri te “paketat fillestare” të llogarive të gjurmimit, të cilat Meta i ka kopjuar me pakujdesi karakteristike. Kjo ka bërë që Bluesky të vazhdojë të inovojë, në mënyra që japin optimizëm se ky rivalitet armiqësor do të vazhdojë të japë fryte për përdoruesit e të dy platformave në vitin 2025.
Një grup investitorësh aktivistë po kërkojnë ndryshime në Snap. Aksionet e klasit të dyfishtë të kompanisë do të thotë se do të ishte pothuajse e pamundur të largohej CEO Evan Spiegel, i cili mbetet një vizionar produkti. Por çmimi i ulët i aksioneve të kompanisë, ambiciet e reduktuara të harduerit dhe produktet mediokër të reklamave duken gjithnjë e më të paqëndrueshme.
Bro-ligarkia po shembet , pasi Trump fillon të ndiejë inat që shihet si një mjet i Silicon Valley. Ndoshta miqtë e rinj të Trump nga Silicon Valley mund të gjejnë një mënyrë për të investuar për plot 12 muaj. Por pak nga bashkëpunëtorët e Trump ia dolën ta arrinin këtë sukses gjatë presidencës së tij të parë dhe Trump është bërë edhe më i paqëndrueshëm që atëherë. Edhe pse njëfarë ndikimi teknologjik do të mbetet deri në fund të vitit 2025, disa pengesa priten gjatë rrugës.