Mësimi i një gjuhe të re e bën të vështirë të kujtosh gjuhët e huaja të mësuara më parë

Mësimi i një gjuhe të re e bën të vështirë të kujtosh gjuhët e huaja të mësuara më parë

Hulumtimi i kryer në Holandë zbulon se mësimi i fjalëve të reja në një gjuhë të huaj mund të ndërhyjë në kujtesën e fjalëve nga një gjuhë tjetër e huaj e mësuar më parë.

Hulumtimi zbuloi se folësit holandezë që mësuan përkthime në spanjisht për fjalët angleze kishin probleme në rikujtimin e fjalëve angleze më vonë.

Shumica e njerëzve janë përballur me vështirësi kur mësojnë informacione të reja, ndërkohë që duan të mbajnë mend informacionin që kishin mësuar më parë. Ky fenomen quhet frenim retroaktiv. Ajo funksionon duke ndërhyrë në procesin e konsolidimit të kujtesës. Kur mësoni informacion të ri, ai mund të prishë stabilizimin dhe integrimin e informacionit të mësuar më parë në kujtesën afatgjatë.

Ky çrregullim ndodh sepse truri ka burime të kufizuara për përpunimin dhe ruajtjen e informacionit, dhe informacioni i ri konkurron me informacionin e vjetër për këto burime. Si rezultat, kujtimi i informacionit të mëparshëm bëhet më i vështirë, duke çuar në një ulje të performancës së kujtesës për atë informacion.

Hulumtimet kanë treguar se njohja e gjuhëve të huaja të ndryshme konkurrojnë me njëra-tjetrën. Për shkak të kësaj, kur, për shembull, një person që flet disa gjuhë të huaja dëshiron të kujtojë një fjalë për një temë të caktuar, shpesh ndodh që një fjalë në një gjuhë tjetër të vjen në mendje. Në disa raste, personi mund të mos jetë në gjendje ta mbajë mend fjalën në gjuhën që dëshiron të mbajë mend, veçanërisht nëse nuk e ka përdorur gjuhën për një kohë të gjatë.

Autorja e studimit, Ann Mikan, dhe kolegët e saj donin të zbulonin nëse dhe në çfarë rrethanash mësimi i një gjuhe të re pengon aksesin në fjalët e gjuhëve të huaja të mësuara më parë dhe të konsoliduara mirë. Ata kryen dy eksperimente.

Eksperimenti i parë përfshiu 31 njerëz, gjuha amtare e të cilëve ishte holandishtja, të gjithë kishin anglisht si gjuhë të dytë dhe pa njohuri të mëparshme të spanjishtes. Fillimisht, ata përfunduan një test fjalori për të konfirmuar njohjen e tyre me disa fjalë angleze. Më pas ata mësuan përkthime në spanjisht për gjysmën e këtyre fjalëve angleze, duke krijuar potencialisht ndërhyrje në kujtesën e fjalëve angleze. Hulumtuesit më pas vlerësuan se sa shpejt dhe saktë pjesëmarrësit mund të kujtonin fjalët angleze.

Në eksperimentin e dytë morën pjesë 86 persona, gjuha amtare e të cilëve ishte holandishtja dhe që nuk morën pjesë në eksperimentin e parë. Të gjithë raportuan anglishten si gjuhën e huaj kryesore dhe më të përdorur dhe nuk kishin njohuri të spanjishtes. Ky eksperiment përsëriti të parin, me shtimin se testi fillestar i fjalëve në anglisht u administrua një ditë përpara se pjesëmarrësit të mësonin fjalët spanjolle.

Rezultatet e eksperimentit të parë treguan se mësimi i fjalëve spanjolle nuk ndikoi në saktësinë e kujtimit të fjalëve në anglisht; pjesëmarrësit ishin po aq të saktë, pavarësisht nëse mësuan përkthime në spanjisht. Megjithatë, ata ishin në gjendje të kujtonin më shpejt fjalët angleze për të cilat nuk kishin mësuar përkthimet në spanjisht.

Në një eksperiment të dytë, studiuesit vëzhguan efektet e ndërhyrjes që ndikuan si në saktësinë ashtu edhe në shpejtësinë e kujtimit të fjalëve angleze. Pjesëmarrësit ishin më të saktë dhe më të shpejtë kur kujtonin fjalët angleze për të cilat nuk kishin mësuar përkthime në spanjisht.

– Hulumtimi ofron dëshminë e parë empirike të efekteve të dëmshme që mund të ketë mësimi i fjalëve nga një gjuhë e re në kujtesën e fjalëve nga gjuhët e huaja të mësuara më parë – thonë studiuesit.

LEXO EDHE:

Back to top button