Nëse jeni të interesuar që ti shihni rrënojat e Titanikut siç nuk e kemi parë kurrë më parë

Nëse jeni të interesuar që ti shihni rrënojat e Titanikut siç nuk e kemi parë kurrë më parë

Falë skanimit të parë dixhital të Titanikut, mbetjet e tij shfaqen në një mënyrë krejtësisht të re, të paparë kurrë më parë, raporton BBC.

Bëhet fjalë për anijen më të famshme në botë që ndodhet në Atlantik në një thellësi prej 3800 metrash prej më shumë se një shekulli. Modeli i skanuar në mënyrë dixhitale i Titanikut u krijua duke hartuar detin e thellë dhe paraqet një pamje unike 3D të të gjithë anijes, në të cilën Oqeani Atlantik duket se është tharë. Kjo përfaqëson shpresën për të zbuluar se çfarë ndodhi në të vërtetë me anijen që u mbyt në vitin 1912, kur vdiqën më shumë se 1500 njerëz. Anija goditi një ajsberg në udhëtimin e saj të parë nga Southampton në Nju Jork.

“Ka ende pyetje themelore në lidhje me anijen që duhet të marrin përgjigje,” tha analisti Parks Stevenson.

Ai tha se modeli ishte “një nga hapat e parë të mëdhenj drejt kërkimit të bazuar në prova, jo spekulimeve”.

Titaniku është studiuar gjerësisht që nga zbulimi i rrënojave të tij në vitin 1985, por është aq i madh saqë kamerat në thellësi të errëta mund të tregojnë vetëm imazhe mahnitëse të pjesëve të anijes së shkatërruar, jo të gjithë anijes.

Videoja e re mbulon plotësisht anijen dhe zbulon të gjithë Titanikun të ndarë në dysh, me harkun dhe sternën rreth 800 metra larg njëra-tjetrës, ndërsa një fushë e madhe mbeturinash rrethon anijen.

Anija u skanua gjatë verës së 2022 nga Magellan Ltd., një kompani hartash në det të thellë, si dhe nga Atlantic Productions, e cila është e përfshirë në realizimin e një dokumentari për të gjithë projektin.

Nëndetëset e operuara në distancë nga një anije speciale shpenzuan më shumë se 200 orë duke vëzhguar gjatësinë dhe gjerësinë e mbytjes, dhe më shumë se 700,000 fotografi u morën nga çdo kënd për të krijuar një rindërtim të saktë 3D.

Udhëheqësi i ekspeditës Gerhard Seifert tha se Magellan kishte përfunduar projektin më të madh të skanimit nënujor ndonjëherë.

“Thellësia prej gati 4000 metrash ku ndodhet anija është një sfidë e madhe për shkak të rrymave dhe nuk na lejuan të preknim asgjë për të mos dëmtuar rrënojat. “Gjithashtu, sfida është që çdo centimetër katror duhet të hartohet, madje edhe pjesët jo interesante si balta në një fushë mbeturinash, por është gjithashtu e nevojshme për pamjen e përgjithshme,” tha ai.

Skanimi tregoi përmasat e anijes si dhe disa detaje të vogla si numri serial i njërit prej helikave.

Harku, i mbuluar tani me stalaktite të ndryshkut, është ende i dallueshëm, i kryesuar nga një kuvertë varke ku një vrimë e hapur shikon boshllëkun ku dikur ishte shkallët madhështore. Nga ana tjetër, pjesa e ashpër është një grumbull metalik kaotik, pasi kjo pjesë e anijes u shemb teksa anija po “zhytej” drejt shtratit të detit.

Në fushën e mbeturinave përreth ka objekte të ndryshme, struktura anijesh të dekoruara metalike, statuja dhe shishe shampanje të pahapura, por edhe sende personale duke përfshirë dhjetëra këpucë.

Stevenson ka studiuar Titanikun për shumë vite, por ai vetë është i magjepsur nga skanimi i anijes.

“Ai na lejon të shohim rrënojat siç nuk kemi mundur më parë, dhe gjithashtu është shfaqur në tërësi. Kjo është në fakt gjendja e vërtetë e mbytjes së anijes”, shtoi ai.

Studimi i skanimeve mund të ofrojë një pasqyrë të re për atë që ndodhi me Titanikun në atë natë fatale në 1912.

“Ne nuk e kuptojmë vërtet natyrën e përplasjes me ajsbergun, madje nuk e dimë nëse goditja ishte në të djathtë siç tregohet në filma, ndoshta u rrëzua,” shpjegoi Stevenson.

Analiza e skajit mund të zbulojë detaje se si anija goditi shtratin e detit.

Deti ka një efekt në rrënojat, pasi mikrobet e hanë atë, duke shkaktuar kalbjen e pjesëve. Historianët janë të vetëdijshëm se koha po mbaron për të kuptuar plotësisht fatkeqësinë në det, por skanimet kanë “ngrirë” mbetjet e avionit në kohë dhe do të ndihmojnë ekspertët të analizojnë çdo detaj me shpresën se Titaniku mund të zbulojë disa nga sekretet e tij.

LEXO EDHE:

Back to top button