Pse shumica e vendeve lëvizin në anën e djathtë të rrugës, ndërsa disa vende të tjera ngasin në të majtë?
Pse shumica e vendeve lëvizin në anën e djathtë të rrugës, ndërsa disa vende të tjera ngasin në të majtë?

Pse shumica e botës vozit në anën e djathtë të rrugës, ndërsa vende si Britania e Madhe, India, Japonia, Australia dhe Qiproja lëvizin në të majtë?
Ky ndryshim në drejtimin e automjetit daton shekuj më parë dhe ka një sfond historik interesant.
Në ditët e para, përpara se makinat të bëheshin të zakonshme, njerëzit qarkullonin me kuaj dhe karroca. Më pas kishte kuptim të udhëtonim në anën e majtë për t’i lejuar shpatarët të kishin dorën e djathtë të lirë për luftim, gjë që ishte praktikë midis kalorësve mesjetarë.
Ndryshimi në anën e djathtë ndodhi në Francë dhe Amerikë në fund të shekullit të 18-të, me ardhjen e karrocave të mëdha të transportit. Drejtuesit e atyre karrocave, të ulur në kalin e majtë të pasëm, e kishin dorën e djathtë të lirë për të përdorur kamxhikun. Kjo i detyroi drejtuesit e mjeteve të qëndrojnë në anën e djathtë të rrugës në mënyrë që trafiku tjetër në anën e majtë të rrugës të kalojë lehtësisht, duke krijuar kështu lëvizje në atë anë të rrugës.
Britania i qëndron traditës së saj
Por Britania e Madhe i ka mbetur besnike traditës së saj të vozitjes në të majtë. Në shekujt 18 dhe 19, ligjet britanike e zyrtarizuan këtë praktikë, ndërsa Franca, nën Napoleonin, i cili ishte majtist, e ndryshoi atë.
Zgjerimi kolonial i Britanisë dhe Francës bëri që shumë nga ish-kolonitë e tyre të trashëgonin rregullat e drejtimit që ata praktikonin. Kështu, Australia, India dhe Zelanda e Re vazhduan të vozitnin në të majtë, ndërsa ish-kolonitë franceze si Algjeria, Bregu i Fildishtë dhe Senegali miratuan drejtimin me të djathtën.
Pse japonezët lëvizin në të majtë?
Vendimi i Japonisë për të vozitur në anën e majtë daton nga viti 1603 deri në 1868 dhe u përcaktua nga ndërtimi britanik i hekurudhave në të gjithë Japoninë.
Ford është fajtor për dominimin e krahut të djathtë
të rrugës Momenti i dominimit të anës së djathtë të rrugës në botën moderne ndodhi me Henry Ford dhe Modelin e tij T, sedilja e shoferit të të cilit ishte vendosur në anën e majtë. Kjo çoi në adoptimin e gjerë të drejtimit të drejtimit në të djathtë në shumë vende, duke përfshirë Kanadanë, Italinë dhe Spanjën gjatë viteve 1920, dhe më pas pjesën më të madhe të Evropës Lindore gjatë viteve 1930.