Zbulohen sinjale radioje nga një galaktikë 9,000,000,000 vite dritë larg

Shkencëtarët kanë kapur një lloj të veçantë sinjali radio nga një galaktikë që është gati 9 miliardë vite dritë larg nga Toka.

Para se të hidheni në përfundime, sinjali nuk u dërgua nga alienët, por u emetua nga një galaktikë ylli-formuese e quajtur ‘SDSSJ0826+5630’, kur universi ishte vetëm 4.9 miliardë vjeç.

Ajo që e bën të veçantë këtë sinjal radio është se është në një gjatësi vale specifike të njohur si ‘vija 21 cm’.

Do të thotë, mund të lejojë astronomët të shikojnë në sekretet e universit të hershëm.

“Është e barabartë me një vështrim prapa në kohë prej 8.8 miliardë vjetësh”, tha Arnab Chakraborty, një kozmolog dhe bashkëautor i një studimi mbi zbulimin.

Kjo është hera e parë që ky lloj sinjali radio është zbuluar në një distancë kaq masive.

‘Një galaktikë lëshon lloje të ndryshme të sinjaleve radio. Deri më tani, ka qenë e mundur vetëm kapja e këtij sinjali të veçantë nga një galaktikë aty pranë, duke kufizuar njohuritë tona në ato galaktika më afër Tokës”, tha Chakraborty.

Studiuesit nga Montreali dhe India ishin në gjendje të kapnin sinjalet me ndihmën e një teleskopi gjigant radiotelevizor në Indi.

Zbulimi u njoftua këtë javë në revistën Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Sinjali i dobët u kap nga një distancë rekord, falë ndihmës së një fenomeni natyror të quajtur lente gravitacionale.

“Lentja gravitacionale zmadhon sinjalin që vjen nga një objekt i largët për të na ndihmuar të shikojmë në universin e hershëm”, tha bashkëautori Nirupam Roy.

Në këtë rast, sinjali u përkul nga prania e një galaktike tjetër dhe u zmadhua, duke lejuar teleskopin ta merrte atë.

Duke përdorur sinjalin, studiuesit tashmë ishin në gjendje të masin përbërjen e gazit të galaktikës së largët nga vinte.

Studiuesit zbuluan se masa atomike e përmbajtjes së gazit të kësaj galaktike të veçantë është pothuajse dyfishi i masës së yjeve të dukshëm për ne.

Pra, ndërsa alienët mund të mos kishin kontaktuar me Tokën, zbulimi ende ofron mundësi të reja për hetimin e evolucionit kozmik të yjeve dhe galaktikave me teleskopë radio me frekuencë të ulët.

LEXO EDHE:

Back to top button