A mund të jetë i rrezikshëm përdorimi i kontrollit automatik të drejtimit të makinës?(TEMPOMAT)

Kontrolli i lundrimit mund të rrisë rrezikun e një aksidenti trafiku, edhe pse parandalon tejkalimin e kufirit të shpejtësisë.

Le të theksojmë – po flasim për kontrollin e vjetër, “primitiv” të lundrimit. Kontrollet moderne të lundrimit adaptiv që monitorojnë lëvizjen e automjeteve të tjera dhe mund të ngadalësojnë dhe frenojnë vetë janë një histori krejtësisht tjetër – ne nuk kemi të bëjmë me ta tani.

Përparësitë e kontrollit të lundrimit janë kryesisht të qarta. Nuk duhet ta mbani këmbën në pedalin e gazit për një kohë të pafund kur vozitni në autostradë, në mënyrë që të mund të shtriheni dhe të ndryshoni pozicionin e ndenjësisë pa ndikuar në pedalin e gazit, nuk duhet të shqetësoheni për kufiri i shpejtësisë dhe kështu me radhë.

Sigurisht, duhet të ndiqni shenjat e trafikut dhe të ngadalësoni shpejtësinë kur është e nevojshme.

Pse dikush mund të mendojë se kontrolli i lundrimit është i rrezikshëm?

Një nga problemet kryesore është vonesa e frenimit në rast frenimi të papritur/fortë.

Ka dy arsye për vonesën:

1) Pozicioni i ndryshëm i këmbës në raport me pedalin e frenave

2) Ulja e përqendrimit

Si ndodh vonesa për shkak të pozicionit të ndryshëm të këmbës?

Sepse këmba e djathtë nuk është në pedalin e gazit dhe nuk mund të kalojë në mënyrë refleksive në pedale të frenave për një pjesë të sekondës. Megjithatë, shumë shoferë pohojnë se “goditja” e pedalit të frenave në situata kritike nuk është problem për ta.

Kështu që ne u përpoqëm të përcaktonim se ku e mban shoferi mesatar këmbën e djathtë kur përdor kontrollin e lundrimit.

Për shumicën, thjesht nuk ka rregulla – ata lëvizin këmbën e djathtë në varësi të gjatësisë së udhëtimit, lodhjes, ngurtësimit të këmbëve dhe llojit të automjetit.

A shkakton vërtet një rënie të përqendrimit kontrolli i lundrimit?

Shumë argumentojnë se përdorimi i kontrollit të lundrimit dhe humbja e përqendrimit nuk mund të lidhen, sepse kontrolli i lundrimit ruan vetëm shpejtësinë, ndërsa shoferi duhet të përqendrohet ende në automjete të tjera, kthesa, etj.

Për shembull, nëse jeni në korsinë e duhur në autostradë, duhet të keni kujdes për kamionët dhe autobusët që lëvizin më ngadalë se ju. Megjithatë, në vitin 2013, në Francë u krye një test, rezultatet e të cilit treguan se kontrolli i lundrimit ndikon në shpejtësinë e reagimit të shoferit.

Në vend të makinave të vërteta është përdorur një simulator dhe ndër të tjera janë monitoruar lëvizjet e syve dhe aktiviteti i trurit të shoferit. Është treguar se ata reagojnë më ngadalë kur frenojnë në situata të ndryshme, se parakalojnë me shpejtësi më të ulët, se korrigjojnë drejtimin më rrallë, d.m.th. pozicioni në korsinë e tij, etj.

Lëvizjet e tyre të syve dhe aktiviteti i trurit u panë gjithashtu të ngadalësohen.

Profesori Andre Dufour, i cili drejtoi hulumtimin, tha se ai nuk ishte kundër kontrolleve të lundrimit, por mendonte se shoferët duhet të jenë më të kujdesshëm kur i përdorin ato.

Kontrolli i lundrimit është padyshim një veçori e dobishme, megjithëse ka disa të meta, veçanërisht në situata të paparashikueshme dhe në mot të keq.

Cilat janë përvojat tuaja? A e përdorni ju dhe sa shpesh e përdorni cruise control, në cilat situata keni vënë re se ju ngadalëson reagimet?

A mendoni se testimi në Francë është i rëndësishëm sepse shoferët përdorën një simulator në vend që të drejtonin një makinë të vërtetë?

LEXO EDHE:

Back to top button