Avioni supersonik i Kinës arriti një shpejtësi prej më shumë se 6 Mach

Shkencëtarët kanë konfirmuar zyrtarisht se një prototip avioni supersonik arriti një shpejtësi prej 6.56 Mach gjatë një fluturimi testues 20-minutësh në shkretëtirën e Gobit. Besohet se ky avion do të ndihmojë në realizimin e ëndrrës së "udhëtimit global njëorësh".

Po flasim për një shpejtësi që mjafton që një aeroplan të arrijë nga Pekini në Nju Jork për vetëm 2 orë. Gjatë një fluturimi provë në vitin 2021, detajet e të cilit u publikuan vetëm këtë javë, prototipi i zvogëluar i avionit arriti një shpejtësi prej 6,56 Mach. Kjo është gjashtë herë shpejtësia e zërit.

Testi lejoi vlerësimin e hershëm të një dizajni që u konsiderua i pamundur disa vite më parë.

“Në atë kohë, të gjithë menduan se kjo ishte një ide e çmendur. Ne u përballëm me skepticizëm pothuajse universal. Megjithatë, ne ngulmuam dhe besoja se inovacioni gjithmonë ka sukses kur ka dyshime”, tha shkencëtari Cui Kai nga Instituti i Mekanikës në Akademinë e Shkencave Kineze.

Avioni është larguar ndjeshëm nga koncepti i hollë i avionit hipersonik dhe tani ka një “aponë të trashë dhe të rrumbullakët” si dhe krahë në formë pelerine. Kjo do të thotë se avioni i ardhshëm hipersonik mund të transportojë të njëjtin numër pasagjerësh si avionët e ngarkesave jumbo.

Pas një dekade pune në aeroplan, Cui dhe ekipi i tij morën leje për një fluturim provë në Qendrën e Nisjes Satelitore Jiuquan në shkretëtirën Gobi të Kinës Veriperëndimore në gusht 2021.

Ky fluturim njëzet minutash, i cili mund të rezultojë të jetë një moment historik në aviacionin njerëzor, zgjidh një sfidë të gjatë për projektuesit: ndërsa shpejtësia e fluturimit rritet, hapësira e brendshme e përdorshme zvogëlohet. Për shkak të kësaj, pasagjerët e rritur mund të përplaseshin lehtësisht me kokën e tyre ndërsa qëndronin në aeroplanin legjendar supersonik Concorde.

Të gjithë avionët supersonikë të aftë për të fluturuar me shpejtësi më të madhe se 5 Mach kanë hapësirë ​​të brendshme jashtëzakonisht të kufizuar, prandaj përdoren për aplikime ushtarake. Me shpejtësi të lartë, pjesa e përparme e kornizës së madhe të avionit përjeton një forcë të konsiderueshme rrëzuese, e cila redukton aftësinë e saj “ngjitje”.

Tsui shtoi një hapësirë ​​të gjerë krahësh mbi kornizën e ajrit për ta kthyer këtë presion në rënie në ngritje, duke e kthyer në mënyrë efektive një disavantazh në një avantazh.

Megjithatë, kjo rezultoi në një dizajn shumë kompleks. Pas zbulimit të konceptit në vitin 2018, ekipi i Tsui vazhdoi të rafinonte dizajnin dhe të kryente testimin e tunelit të erës. Çdo test kërkonte burime të konsiderueshme dhe disa u kryen për të verifikuar qëndrueshmërinë e modeleve të ndryshme, duke hapur rrugën për një fluturim provë të suksesshëm.

Për shkak të ndjeshmërisë teknike të projektit, testi u mbajt i fshehtë për tre vjet. Akademia Kineze e Shkencave postoi fjalimin e Cui në mediat sociale këtë javë, së bashku me pamjet e prototipit duke u nisur.

Në çfarë faze është ndërtimi i aeroplanit me përmasa reale dhe kur do të ngrihet përfundimisht, për momentin nuk ka asnjë informacion.

“Meqenëse kjo është teknologjia më e fundit, ne kemi ende shumë sfida për të adresuar, duke përfshirë çështjet e forcës, materialeve dhe strukturës. “Ne kemi bërë vetëm një pjesë të vogël të punës dhe kemi bërë një hap modest përpara,” tha Tsui.

Pavarësisht, përpjekjet e ekipit mund të revolucionarizojnë transportin e pasagjerëve dhe ta kthejnë konceptin e “udhëtimit global njëorësh” nga fantashkencë në realitet.

LEXO EDHE:

Back to top button