Sa kanë rënë çmimet e makinave elektrike nga viti 2018 deri më sot?

Problemi kryesor me adoptimin e shpejtë të makinave elektrike në mbarë botën është kostoja e tyre e lartë. Nuk është sekret që një automjet elektrik është zakonisht shumë më i shtrenjtë se ai me një motor me djegie të brendshme. Zhvillimi i të ashtuquajturave makina me emetim zero nuk është vetëm i shtrenjtë, por edhe i ndërlikuar, duke pasur parasysh gjeopolitikën e komponentëve të baterive, shkruan Felipe Muñoz, një analist në JATO Dynamics, në një analizë për Motor 1.

Si rezultat, shumë nga përpjekjet e prodhuesit dhe vëmendja e publikut është përqendruar në çmimin përfundimtar të makinave elektrike (të njohura edhe si automjete elektrike me bateri, BEV). Ky është një element kyç që përcakton shpërndarjen e këtyre automjeteve.

Fatkeqësisht, shtrembërimet e krijuara nga stimujt e qeverisë dhe tarifat tregtare ndërlikojnë përpjekjet për të ulur çmimin. Megjithatë, deri më tani është bërë njëfarë progresi. Sipas studimit të fundit nga JATO Dynamics, çmimi mesatar i shitjes me pakicë (duke përjashtuar stimujt dhe zbritjet) e një makine elektrike në Evropë (eurozonë) është ulur me 11% (çmimet e rregulluara për inflacionin) midis 2018 dhe 2024. Në SHBA, rënia është edhe më e madhe, me një rënie prej 26% në të njëjtën periudhë.

Lajmi i mirë vjen në një kohë kur çmimet e makinave me motor me djegie të brendshme (ICE) janë në rritje. Në Eurozonë, për shembull, makinat me benzinë, naftë dhe hibride të buta rritën çmimin e tyre mesatar me 7% midis 2018 dhe 2024. Kështu, diferenca e çmimeve midis BEV dhe ICE ra nga 42% në 2018 në 19% vitin e kaluar. Ndërsa 19% është ende shumë, konsumatorët mund të fillojnë të ndjejnë më pak ndryshim në çmime.

Megjithatë, progresi duket të jetë mjaft i ngadalshëm dhe është e paqartë nëse rënia e çmimeve të makinave elektrike është pasojë apo shkak i rritjes së kërkesës për këto automjete. Pavarësisht vështirësive me të cilat përballen dhe afatit më të gjatë për një tranzicion të plotë, automjetet elektrike janë këtu për të qëndruar. Ato janë një pjesë thelbësore e planeve dhe synimeve të ardhshme të prodhuesve të automjeteve. Një kalim masiv në to nuk ka ndodhur ende, të paktën në Perëndim, me përjashtimin e dukshëm dhe të njohur të Norvegjisë, natyrisht.

Kina, megjithatë, tregon një histori tjetër. Vitin e kaluar, shitjet e BEV përbënin rreth 51% të numrit të përgjithshëm të BEV-ve në botë, dhe arsyet janë mjaft të dukshme. Ekonomitë e shkallës dhe besueshmëria në prodhimin e komponentëve të baterive kanë lejuar prodhuesit kinezë të automobilave të ulin çmimin përfundimtar të makinave të tyre elektrike gjithnjë e më konkurruese. Në fakt, Kina ka bërë aq shumë në një kohë kaq të shkurtër sa historia pozitive e rënies së çmimeve në Perëndim duket se zbehet në krahasim me atë që klientët po paguajnë për një makinë elektrike atje.

Sot në Kinë mund të blini një “BEV” krejt të re për vetëm 3,250 € ose 3,450 dollarë. Çmimi mesatar me pakicë i makinave elektrike të disponueshme në treg është 29,682 euro (31,400 dollarë). Kjo është rreth gjysma e çmimit në Evropë dhe SHBA, të cilat mbeten shumë prapa Kinës kur bëhet fjalë për makinat elektrike. Derisa të sigurojnë zinxhirin e furnizimit për të prodhuar bateritë e tyre, do të jetë e vështirë për prodhuesit jashtë Kinës të manipulojnë çmimet. Sidoqoftë, prezantimi i modeleve më të përballueshme që do të dalin në treg në vitin 2025 ka të ngjarë të vazhdojë të ulë çmimin të paktën në atë që po paguani aktualisht për një makinë me djegie të brendshme.

LEXO EDHE:

Back to top button