Teknologjia e re konverton nxehtësinë nga shkarkimi i avionëve dhe makinave në energji elektrike

Teknologjia e re konverton nxehtësinë nga shkarkimi i avionëve dhe makinave në energji elektrike

Studiuesit në Universitetin Shtetëror të Pensilvanisë kanë shpikur një gjenerator termoelektrik kompakt që mund të shndërrojë nxehtësinë nga gazrat e shkarkimit nga makinat, helikopterët dhe dronët në energji elektrike të përdorshme.

Prototipi i zhvilluar nga ekipi hulumtues arriti një fuqi dalëse prej 40 W, e cila është e mjaftueshme për të fuqizuar një llambë. Dihet se efikasiteti i motorëve me djegie të brendshme, të cilët zakonisht fuqizojnë automjetet, është vetëm rreth 25%. Me fjalë të tjera, kur përdorim një automjet, tre të katërtat e energjisë në benzinë ​​humbasin ose çlirohen si nxehtësi.

Ndërsa bota lufton me rritjen e emetimeve të karbonit dhe mbetet prapa në zhvillimin e teknologjisë së energjisë “të pastër” që mund të zëvendësojë lëndët djegëse fosile, ekziston nevoja për masa teknologjike më efektive që mund të ndihmojnë në reduktimin e emetimeve nga teknologjitë ekzistuese.

Një ekip kërkimor nga Departamenti i Inxhinierisë Mekanike punoi për të përmirësuar konvertimin e energjisë së motorëve me benzinë ​​me një gjenerator termoelektrik, i cili konverton nxehtësinë e mbeturinave në energji. Ky ekip, i udhëhequr nga Wenji Li dhe Bede Pudel nga universiteti i lartpërmendur, adresoi mangësitë me një qasje inovative të dizajnit. Në vend që të mbështeteshin në një sistem ftohjeje me bazë uji, studiuesit zgjodhën shkëmbyesit e nxehtësisë që lëshojnë nga tubat e shkarkimit.

Gjeneratori termoelektrik është bërë nga një material gjysmëpërçues i quajtur bismut teluride, dhe ekipi shtoi një komponent “heatsink” në dizajnin e tij që funksionon si një lavaman i nxehtësisë. Roli i këtij komponenti është të rrisë diferencën e temperaturës së sistemit, i cili lidhet drejtpërdrejt me sasinë e energjisë së prodhuar.

Prototipi i gjeneratorit arriti një fuqi dalëse prej 40 W, e cila është e mjaftueshme për të fuqizuar një llambë. Më e rëndësishmja, studiuesit zbuluan se kushtet e fluksit të lartë të ajrit në tubat e shkarkimit ndihmojnë në përmirësimin e prodhimit të energjisë nga gjeneratori.

Ekipi më pas kreu simulime në mjedise ku ekzistojnë kushte të tilla dhe zbuloi se sistemi i tyre mund të prodhonte më shumë energji. Për shembull, fuqia e një gjeneratori vlerësohet në 56 W kur përdoret në një makinë, megjithatë, një sistem shkarkimi i helikopterit mund të prodhojë 146 W energji, që është e barabartë me 12 bateri litium-jon.

Për shkak se sistemi mund të integrohet në daljet e shkarkimit dhe nuk varet nga infrastruktura shtesë ftohëse, ai mund të rifutet në automjetet ekzistuese. Studiuesit janë të bindur se kjo do të hapë rrugën për instalimin e pajisjeve termoelektrike në automjetet e përditshme dhe do të ndihmojë në rikuperimin e energjisë që përndryshe do të shpërdorohej.

LEXO EDHE:

Back to top button