Çfarë duhet të bëni nëse keni ngecur në dëborë me makinën tuaj dhe si të përgatiteni për një dimër me borë?
Çfarë duhet të bëni nëse keni ngecur në dëborë me makinën tuaj dhe si të përgatiteni për një dimër me borë?
Situata dramatike në fshatin Nikiforovë afër Mavrovës ka zgjatur dy ditë kur banorët dhe turistët kanë rënë në borë dhe janë ndërprerë pas reshjeve të mëdha të borës që kanë përfshirë pjesën perëndimore të Maqedonisë. Disa prej tyre, për shkak të ndërprerjes së energjisë elektrike në fshat, kanë tentuar të largohen nga vendi dhe të zbresin në Gostivar, por kanë ngecur në reshjet e borës.
Nëse kjo nuk funksionon, opsioni tjetër është tërheqja duke përdorur rërë ose kripë nën gomë për t’i dhënë gomave diçka për të “kafshuar”. Zinxhirët mund të ndihmojnë shumë, por shumë pak njerëz i vendosin rregullisht në gomat e tyre.
Mos e shtypni fort pedalin e gazit sepse gomat do të zhyten më thellë në dëborë.
Mos e injoroni gjurmën e automjetit tuaj jashtë borës. Duhet të siguroheni që rruga e automjetit për kthimin në tokë më të fortë të pastrohet nga bora e thellë ose do të ngecni përsëri.
Mos u frikësoni që të mos e vështirësoni komunikimin me këdo që vjen për t’ju ndihmuar. Nëse keni njerëz pranë që mund t’ju ndihmojnë, mos u përpiqni ta tërhiqni vetë makinën. Dhe, nëse ndoshta jeni të humbur, mos u nxitoni sepse nuk e dini se çfarë fshihet para jush bora.
– Nuk është një ide e keqe të keni gjithmonë me vete një lopatë të vogël, pak rërë, një leckë të vjetër, një fshesë për të pastruar borën nga dritaret, spërkatës kundër ngrirjes dhe llak bllokimi. Makina duhet të ngrohet për të shkrirë xhamat dhe për të pastruar gomat nga bora dhe akulli.
Për shkrirje më të lehtë të xhamave, të gjithë konsumatorët e energjisë në makinë janë të ndezur dhe periudha e shkrirjes shkurtohet nga 10 në 4 minuta.
– Respektoni shpejtësinë e lëvizjes, veçanërisht pranë vendkalimeve për këmbësorë, shkollave dhe kopshteve. Në kushtet e drejtimit të dimrit, distanca e frenimit është 50 për qind më e gjatë se në kushte normale. Mbani më shumë distancë me automjetin para jush. Mos e ndryshoni papritmas drejtimin e lëvizjes. Nxitoni ngadalë, ngadalësoni duke lëshuar butësisht pedalin e gazit, duke shtypur tufën dhe duke frenuar gradualisht. Kur hyni në një kthesë, ulni gradualisht shpejtësinë dhe frenoni ngadalë.
– Nëse vozitni në borë të thellë, mbajeni timonin drejt në mënyrë që gomat e përparme dhe të pasme të kenë të njëjtin drejtim lëvizjeje. Nëse jeni ngecur në dëborë dhe gomat po rrotullohen, vendosni dyshekë, rërë ose peshqir të vjetër poshtë gomave – kjo është mënyra më e lehtë për të dalë nga bora. Në të përpjetat dhe tatëpjetat, vozitni me shpejtësi më të ngadaltë sesa do të vozitnit në kushte normale. Jini kolegjial në trafik.
– Në dimër, keni gjithmonë një rezervuar të plotë, pavarësisht nëse jeni të bllokuar në trafikun e qytetit ose keni ndonjë aksident në rrugë. Karburanti i mjaftueshëm në rezervuar do t’ju sigurojë nxehtësinë që ju nevojitet për t’ju kthyer në shtëpi të sigurt.
– Kontrollimi i lëngut të fshirësit. Për të ruajtur pastërtinë e xhamit të përparmë në dimër, përdoret një lëng që nuk ngrin deri në -30 C˚ (në varësi të kohës së vitit dhe prodhuesit, ka disa lloje në treg).
– Kontrollimi i baterisë. Temperaturat e ftohta mund ta shkarkojnë baterinë, veçanërisht nëse parkoni jashtë. Para se temperaturat të bien nën zero, është e detyrueshme të kontrolloni baterinë. Nëse është e dobët, ndryshojeni në kohë për të shmangur surprizat e padëshiruara, veçanërisht në mbrëmje vonë ose herët në mëngjes.
– Kontrollimi i antifrizit. Në të gjitha automjetet antifrizi zgjat deri në pesë apo edhe më shumë vite, por tashmë pas vitit të pestë është i detyrueshëm kryerja e servisit dhe ndërrimi.
– Kontrollimi i gomave. Për vozitje në dimër përdoren goma dimërore me hap më të thellë, të cilat janë efikase dhe të përshtatura mirë për drejtimin në dëborë. Presioni i gomave duhet të kontrollohet gjithashtu sepse ngasja në kushte dëbore me presion joadekuat të ajrit është e rrezikshme.
– Kontrollimi i fenerëve. Pjesa e jashtme e fenerëve duhet të jetë e pastër, nuk duhet të mbulohet me akull. Mbrojtja më e mirë është ta lyeni me dyll.
– Kontrollimi i vajit. Ndërrimi i vajit para fillimit të dimrit është një përgatitje e shkëlqyer e motorit për ngasje në kushte të vështira dimri.
– Kontrolle më të shpeshta të frenave. Frenat janë gjithmonë të rëndësishme për sigurinë në trafik, pavarësisht nga koha e vitit, dhe veçanërisht kur rruga është e rrëshqitshme.