Frenimi automatik mund të shpëtojë jetë, por prodhuesit e automjeteve duan të paguajnë shtesë për të
Frenimi automatik mund të shpëtojë jetë, por prodhuesit e automjeteve duan të paguajnë shtesë për të

Teknologjia ekziston dhe automjetet në rrugë tashmë e kanë atë, por një grup prodhuesish makinash hezitojnë ta bëjnë këtë pajisje të shpëtimit standard. Arsyeja janë gjithmonë paratë.
Për të paktën 100 vjet, prodhuesit e makinave kanë qëndruar në një praktikë të vjetër: rezistojnë, refuzojnë të pranojnë dhe shmangin rregulloret ligjore derisa të detyrohen ta bëjnë këtë. Që nga refuzimi i propozimeve për kufizimin e shpejtësisë në vitet 1920 deri në botimin e librit të avokatit Ralph Nieder “I pasigurt me çdo shpejtësi” në 1965, i cili çoi në formimin e Administratës Kombëtare të Sigurisë së Trafikut në Autostrada (NHTSA) në Shtetet e Bashkuara, prodhuesit e makinave, me përjashtim të Volvo-s, ranë dakord për teknologjitë e sigurisë rrallë.
Një nga grupet më të mëdha lobuese të industrisë së automjeteve ngriti një padi më 17 janar për të përmbysur një rregull që do ta bënte frenimin automatik emergjent të detyrueshëm për të gjitha makinat – diçka që NHTSA beson se do të shpëtonte të paktën 362 jetë në vit dhe grupet e sigurisë së autostradave besojnë se do të shpëtonte shumë më tepër, ndoshta dhjetëra mijëra jetë.
Prodhuesit e makinave pretendojnë se zbatimi i rregullit do të jetë pothuajse i pamundur. Por ekspertët e sigurisë rrugore thonë se kjo është e gabuar, duke akuzuar kompanitë e makinave se kanë hequr dorë nga përparimet teknologjike dhe se nuk kanë dëshirë të shtojnë teknologjitë e frenimit automatik si standard, pavarësisht potencialit për të shpëtuar jetë.
Sipas një raporti të Dhjetorit të OECD, amerikanët kanë dukshëm më shumë gjasa të vdesin në aksidente trafiku sesa ata në vendet e tjera të zhvilluara. Shkalla e vdekshmërisë për frymë është tre herë më e lartë në Shtetet e Bashkuara sesa në Irlandë, Norvegji, Mbretërinë e Bashkuar, Gjermani ose Japoni.
Çfarë parashikon rregulli i ri?
Sistemet automatike të frenimit me shpejtësi të ulët janë përdorur që nga mesi i viteve 1990, por FMVSS 127 kërkon që kjo teknologji të funksionojë me shpejtësi më të larta dhe në errësirë, dhe të jetë standarde, jo opsionale.
NHTSA filloi testimin e këtyre sistemeve si pjesë e programit të saj të ri të sigurisë së makinave në vitin 2010 dhe pothuajse menjëherë i renditi ato si “teknologji të avancuara të rekomanduara”, por nuk i bëri të detyrueshme.
Industria e automobilave do të duhet të pranojë rregullin, pasi ka të gjitha ato të mëparshmet që
NHTSA vlerëson se përfshirja e teknologjisë së avancuar AEB në makina dhe kamionë të rinj do të kushtojë 354 milionë dollarë. Prodhuesit e makinave pretendojnë se do të jetë më shumë se kaq dhe nuk e fshehin faktin se ky rregull do të ulë fitimet e tyre.
Për shkak të kësaj, Aleanca për Inovacionin e Automobilave, organizata që përfaqëson prodhuesit kryesorë të automjeteve si Ford, General Motors, Stellantis, Hyundai, Volkswagen, Toyota dhe të tjerë, ngriti një padi në një gjykatë apeli për të bllokuar FMVSS 127.
Grupet e sigurisë shpresojnë se Presidenti Trump nuk do ta mbështesë kërkesën e Aleancës.
Së pari, interesi publik
Ekspertët besojnë se rregulli i ri ka potencial të madh për të reduktuar kostot e aksidenteve, duke vlerësuar se ai mund të kursejë deri në 7.26 miliardë dollarë në vit në Shtetet e Bashkuara nga kostot e ndryshme që lidhen me aksidente të rënda trafiku.
Ekspertët dhe aktivistët besojnë se ky rregull është i një rëndësie vendimtare për sigurinë rrugore dhe se industria e automobilave do të duhet ta pranojë atë, ashtu siç ka pranuar të gjitha risitë e mëparshme të sigurisë, edhe pse fillimisht ishte kundër tij.