Anija kineze dyshohet se ka sabotuar kabllot e nëndetëseve në Detin Baltik

Anija kineze e mallrave Yi Peng 3 është në qendër të një hetimi ndërkombëtar për sabotimin e mundshëm të dy kabllove kyçe të komunikimit nënujor në Detin Baltik, gjë që ka rritur tensionet midis Kinës, Rusisë dhe shteteve evropiane.

Ngjarja ka ndodhur në datat 17 dhe 18 nëntor 2024, kur dy kabllo optike nëndetëse janë prerë në një hark kohor prej 24 orësh, për të cilat kemi shkruar tashmë . Kablloja e parë lidhte Suedinë dhe Lituaninë, ndërsa e dyta lidhte Finlandën dhe Gjermaninë. Dëmi prishi infrastrukturën e rëndësishme të komunikimit ndërmjet këtyre anëtarëve të NATO-s.

Duke tërhequr spirancën prerë kabllon

Hetuesit evropianë kanë identifikuar Yi Peng 3, një anije 225 metra në pronësi të Ningbo Yipeng Shipping, si të dyshuarin kryesor. Anija lundroi nga porti rus i Ust-Luga më 15 nëntor. Të dhënat satelitore dhe informacioni i gjurmimit të anijes tregojnë se Yi Peng 3 ishte në afërsi të të dy kabllove të dëmtuara në kohën e incidentit.

Hetuesit përcaktuan se anija hodhi spirancën, por vazhdoi të lundronte në ujërat suedeze më 17 nëntor rreth orës 21:00. Sipas dy personave të njohur me hetimin, tërheqja e spirancës preu kabllon e parë midis Suedisë dhe Lituanisë pak më vonë, raporton Wall Street Journal .

Sistemi automatik i identifikimit është fikur

Gjatë asaj kohe, transponderi i anijes, i cili regjistron lëvizjet e saj në të ashtuquajturin Sistemi i Identifikimit Automatik, ishte fikur në atë që në zhargonin detar njihet si një “incident i errët”. Sipas satelitit dhe të dhënave të tjera të shqyrtuara nga hetuesit, anija vazhdoi të lundronte edhe pse tërheqja e spirancës uli ndjeshëm shpejtësinë e saj.

Hetuesit thonë se rreth orës 3 të mëngjesit të ditës tjetër, pasi udhëtoi rreth 178 kilometra, Yi Peng 3 preu një kabllo tjetër midis Gjermanisë dhe Finlandës. Jo shumë kohë më vonë, anija filloi të lundronte në një shteg zigzag, ngriti spirancën dhe vazhdoi lundrimin. Anijet luftarake daneze më pas ndoqën dhe kapën Yi Peng 3, duke e detyruar përfundimisht të ankorohej në ngushticën Kattegat, e cila lidh Detin Baltik dhe atë të Veriut. Sipas WSJ, duke cituar burime të paidentifikuara, një ekzaminim i spirancës dhe bykës së anijes tregoi dëmtime në përputhje me tërheqjen e spirancës dhe prerjen e kabllit.

“Probabiliteti i tërheqjes aksidentale është minimal”

“Duke pasur parasysh kushtet e buta të motit dhe lartësitë e valëve të menaxhueshme, gjasat e një tërheqje aksidentale të ankorimit duket minimale”, sipas një analize të përgatitur për The Wall Street Journal nga Kpler, një firmë analitike që ofron të dhëna në kohë reale mbi trafikun detar ndërkombëtar. Ministri gjerman i Mbrojtjes Boris Pistorius shprehu dyshime për mundësinë e dëmtimit aksidental, duke deklaruar se askush nuk beson se kabllot janë prerë aksidentalisht. Zyrtarë të tjerë evropianë gjithashtu e shohin incidentin si një akt të mundshëm të luftës hibride.

Pekini nuk komenton, Rusia mohon

Ministria e Jashtme e Kinës tha se Pekini mbështet bashkëpunimin me vendet e tjera për të garantuar sigurinë e kabllove ndërkombëtare të nëndetëseve, por nuk bëri komente specifike për rastin Yi Peng 3.

“Këto janë akuza absurde, të pabaza,” tha shërbimi i shtypit i Kremlinit për Journal. Shërbimi i shtypit gjithashtu vuri në dukje se të njëjtët zyrtarë perëndimorë që po akuzojnë tani Rusinë heshtën kur Ukraina shpërtheu tubacionet e gazit Nord Stream, duke iu referuar sabotimit të tubacionit të vitit 2022 për të transportuar gazin rus në Evropë.

NATO nuk mund të detyrojë një anije në port

Yi Peng 3 aktualisht është i ankoruar në ujërat ndërkombëtare midis Suedisë dhe Danimarkës, i rrethuar nga forcat detare të NATO-s. Autoritetet daneze, suedeze dhe gjermane po monitorojnë nga afër anijen, ndërsa negociatat janë duke u zhvilluar për të hyrë në anije dhe për të marrë në pyetje ekuipazhin. Sipas ligjit ndërkombëtar detar, anijet e NATO-s nuk mund të detyrojnë Yi Peng 3 të hyjë në një nga portet e tyre. Autoritetet suedeze dhe gjermane po negociojnë me pronarin e anijes për të pasur akses në anije dhe për të marrë në pyetje ekuipazhin e saj.

LEXO EDHE:

Back to top button